ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עשור להסתלקותו

"מופת הדור, גאון הדור, יחיד בדור": הגר"מ מאזוז ספד למרן הגר"ע יוסף

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ספד אמש למרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בעצרת המרכזית במלאת עשור לפטירתו שנערכה ע"י רדיו "קול ברמה" | 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים • האזינו

"מופת הדור,  גאון הדור, יחיד בדור": הגר"מ מאזוז ספד למרן הגר"ע יוסף
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל עם הגר"מ מאזוז צילום: ארכיון

אמש נערכה העצרת המרכזית במלאת עשור לפטירתו של מרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, ע"י רדיו "קול ברמה", ובהגשת נכדו של מרן, הרב יעקב סיני. עקב המגבלות בהתקהלות אנשים, בעקבות המצב הביטחוני, העצרת נערכה ברדיו בשידור חי מביתו של מרן זצ"ל ברחוב הקבלן 45 שבירושלים.

ראש הישיבה הגר\"מ מאזוז סופד למרן הגר\"ע יוסף זצ\"ל

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ספד למרן זצ"ל מביתו שבבני ברק, בעצרת המרכזית. הגר"מ מאזוז אמר כי "הרב היה מיוחד במינו. יש הרבה גאונים בדור, אבל כל אחד מצטיין במעלה אחת. יש כאלה שהצטיינו בבקיאות, ואילו החריפות שלהם הייתה חלשה. ויש כאלה שהצטיינו בחריפות, אבל אין להם בקיאות. ויש שיש להם גם בקיאות וגם חריפות, אבל אינם יודעים לכתוב. ויש שיש להם גם חריפות וגם בקיאות וגם סגנון כתיבה אבל אינם יכולים להסביר. ויש שניחנו בכל ארבע המעלות האלה, ומרן הרב עובדיה ניחן בכל זה, וגם יודע להסביר בטוב טעם "מגיל שמונה עד גיל שמונים", הרב עובדיה יכול להסביר לכל אדם ואדם, עד שהוא ישתכנע שזו האמת הברורה ואין אחריה ספק. תשעים אחוז מהפסקים שלו, אין מי שמערער עליהם".

"היו כמה דברים שהיה קשה לפתור אותם, והוא בזכות השקידה שלו על התורה שהיה לומד יומם ולילה, מצא להם פתרון". כאן האריך ראש הישיבה בדוגמאות.

"כמה וכמה דברים שהם מסובכים, ולא ידענו אם מותר או אסור, והרב פשט על פי רוב "כוחא דהיתרא עדיף". הוא נתן לנו להינות מהתורה. לדעת שהתורה אינה בית סוהר, ואינה מסגרת שאדם לא יכול לזוז, אלא יש לך כמה אפשרויות לתמרן כך וכך. ולמצוא בכל יהודי את הטוב שבו, הרב ידע לדבר עם אנשים חילונים בשפה שהם מבינים אותה, שהם מעריכים אותה. שמרגישים את האמת הנוטפת משפתיו של הרב. אדם מיוחד במינו".

בשלב זה עבר ראש הישיבה לספר על ההיכרות הראשונה שלו עם מרן הרב עובדיה לאחר עלותו לארץ ישראל, והמשיך לאח"כ: "כל אחד ואחד מעדת ישראל, ה' נתן לו ברכה. ומרן הרב עובדיה הברכה של כולם", כל התורה כולה מונחת בכיסו, על כל שאלה ששואלים אותו יודע לענות "את זה תמצא בספר פלוני, בדף פלוני. ובספר פלוני, בדף פלוני".

ראש הישיבה המשיך וסיפר "פעם היה עניין אחד מסובך, בענייני ממזרות שרב אחד התקשה בו ולא מצא תשובה. אז הוא אמר "אני אתפוס את הרב עובדיה, וכשהוא יוצא מהדרשה אשאל אותו את השאלה". אז הוא חיכה לרב על יד האוטו, וכשראה אותו אמר לו "כבוד הרב, יש לנו שאלה דחופה מאד", ושאל את הרב. אמר לו הרב "השאלה הזאת תמצא תשובתה, בספר פלוני ובספר פלוני בסימן פלוני. הוא נדהם. אמר "אני באתי לרב בהפתעה".

פעם בא אליו עיתונאי אחד בשם נחום ברנע, אמר לו "הרב, יש לך פה ארבעים אלף ספרים, אתה זוכר את כולם?", אמר לו הרב "תבחן אותי!". אז הוא הביא ספר שכולו מלא אבק, אמר "זה ספר ששנים רבות, לא נגעה בו יד הרב". אמר לו "הרב, מה הספר הזה?", ענה לו כך וכך. "ועל מה הוא מדבר?", על כך וכך. "מי זה המחבר?", כך שמו. "מתי נדפס?" שנה זו וזו. "איפה נדפס?" בליוורנו או בקראקא. הרב עונה לו על הכל. אמר אותו אחד "איזה ראש זה, איזה בן אדם זה". בן אדם מיוחד במינו".".

"מרן זצ"ל נתן כבוד לתורה, לעיני כל אומות העולם. פעם אחת הבן שלו יבדל לחיים, הראשון לציון רבי יצחק יוסף היה בתיור בג'רבא יחד עם רבי רפאל כהן מצפת שיהיו בריאים, ובא ערבי אחד והצביע עליו באצבעו ואמר "כך וכך" בערבית, והרב יצחק לא הבין. אז הוא שאל את רבי רפאל כהן "מה אומר עלי הערבי הזה?" אמר לו רבי רפאל "הוא אומר עליך, שאביך הרב של כל כדור הארץ!", כל הכדור הזה עומד תחת אצבעו הקטנה, מה שיפסוק אם להיתר אם לאיסור.

הרב תמיד בא בעדינות. אף פעם לא החמיר. תמיד דיבר בטוב טעם מלב אל לב. ככה שאפילו חילונים שומעים את הרב ומשתכנעים "זאת האמת!".".

"פעם היה ויכוח מי יהיה ראשון לציון? והרב צידד בעד בנו. אז באו שתי נשים שיש להן זכות בחירה, והן טריפוליטניות, אמרו "למה שנבחר בו?" אז הרב אמר להם "תדעו לכם יש כך וכך וכך, והבן שלי יכול לפתור כמה בעיות". יצאו משם בוכות. כל אחת אומרת לחברתה. "מה קרה לך? הרב הקסים אותך? השפיע עליך כל כך?!", והשניה אומרת לה "וגם את, למה את בוכה?", שתיהן יצאו בוכות, והצביעו בעד הרב, שהרב הסכים עליו".

בסוף הדרשה סיים ראש הישיבה: "לכן אנחנו צריכים ללמוד בתורתו, צריכים להתפלל שבזכותו ה' יתברך ישים קץ לצרות שלנו. ישים קץ לכל הבעיות שלנו. ישים קץ למלחמות עם החמאס והחיזבאללה. כל האנשים האלה שאינם שוים הם אפילו פח של זבל (חיזבאללה לשון זבל) עושים לנו רק צרות, שה' יתברך יסיר אותם מהעולם, "ושב יעקב ושקט ושאנן, ואין מחריד". אמן כן יהי רצון".

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד