ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המתיחות בגבול לבנון

הממשלה אישרה פינוי ישובים נוספים בצפון הארץ

הממשלה אישרה להרחיב את פינוי היישובים הצמודים לגדר בצפון משני קילומטרים לחמישה קילומטרים. במשרד הביטחון הבהירו: "אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של היישובים הנמצאים בטווח זה"

הממשלה אישרה פינוי ישובים נוספים בצפון הארץ
חיילים בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (רביעי) להרחיב את פינוי היישובים הצמודים לגדר בצפון משני קילומטרים לחמישה קילומטרים. על פי התוכנית שאושרה הפינוי ייעשה על ידי צה"ל וכך גם ההחלטה בכל הנוגע לשיבוץ המפונים במתקני הקליטה השונים ובהתאם להנחיות רשות החירום הלאומית. 

במשרד הביטחון התייחסו לאישור והבהירו כי "החלטת הממשלה שאושרה כעת, מסמיכה את שר הביטחון וצה״ל לפנות בצורה מדורגת ועל פי הערכת המצב את היישובים הנמצאים במרחק של 2-5 ק״מ מגבול לבנון. יודגש כי אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של היישובים הנמצאים בטווח זה".

בהחלטת הממשלה נכתב כי, "נוכח המציאות הביטחונית והאפשרות להתפתחות המערכה גם לגזרה הצפונית, לא ניתן לשמור על שלומה של האוכלוסייה או להבטיח אספקת מוצרים ושירותים בסיסיים עבורה בטווח של 5 ק"מ מגבול הצפון אלא באמצעות פינויה המאורגן של האוכלוסייה".

לתוכנית הוקצבו מאות מיליוני שקלים שנלקחו על חשבון הכספים הקואליציוניים.

היישובים שנוספו בעקבות ההחלטה הם: קרית שמונה, אבן מנחם, אילון, לימן, מצובה, אבירים, גרנות, גורן, עבדון, שניר, צבעון, דן, הגושרים, סאסא, עלמה, כרם בן זמרה, אלקוש, שאר ישוב, בית הלל, רמות נפתלי, פסוטה, חורפיש וריחאניה.

 

לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד