ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
ביקורת חריפה

מאמר ב'ניו יורק טיימס': "נתניהו הוביל לקטסטרופה. הוא חייב ללכת"

מאמר בניו יורק טיימס קורא לנתניהו להתפטר. "עלינו לדרוש דין וחשבון לאומי ממי שאיפשר את האסון הצבאי: ההיבריס והשאננות ובעיקר הזיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו"

מאמר ב'ניו יורק טיימס': "נתניהו הוביל לקטסטרופה. הוא חייב ללכת"
נתניהו בנאומו במליאה צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90

במאמר ב'ניו יורק טיימס' אותו פרסם גרשום גורנברג, עיתונאי והיסטוריון ישראלי מירושלים פוסק כי נתניהו חייב להתפטר.

הוא פותח את המאמר עם תיאור הטבח: "מוח של אדם לא יכול לקלוט איך צדו אנשי חמאס צעירים ישראלים וטבחו בהם. חמאס לקח סבתות וילדים צעירים כבני ערובה ושחט משפחות. ולצבא שלנו, עליו הסתמכנו לקח שלושה ימים כדי להחזיר את השליטה על האזור הגובל בעזה. יותר משבוע לאחר מכן, נמשכת הספירה הבלתי נתפסת של הגופות והניסיון לזהותן. "איך זה קרה?" התשובה הרפלקסיבית היא שחמאס הוא ברברי - ושהוא לא מתנגד לכיבוש אלא לעצם קיומנו כאן".

הוא תוהה "אבל מי אפשר לזה לקרות? עלינו לדרוש דין וחשבון לאומי ממי שאיפשר את האסון הצבאי: ההיבריס והשאננות ובעיקר הזיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו".

נתניהו כיהן כראש ממשלה 13 מתוך 14 השנים האחרונות. בעוד ראש השב"כ ומפקד המודיעין הצבאי לקחו אחריות פומבית, ראש הממשלה נכשל בלקיחת אחריות באופן בוטה.

נתניהו בחר בבירור לראות בפיצול בין פתח לחמאס משהו חיובי, כדרך לטפח את עצמאותה של עזה מהגדה ולהחליש את הרשות הפלסטינית. ב-2019, למשל, הוא הסביר מדוע איפשר לתת למשטר חמאס בעזה מזומן מקטאר. הוא אמר למחוקקי הליכוד כי "מי שמתנגד למדינה פלסטינית צריך להיות בעד המימון הקטארי".

כותב המאמר מסכם את המאמר: "נתניהו נכשל ויש להחליפו, יחד עם המדיניות שלו - כמה שיותר מהר יותר טוב".

 

חמאס עזה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד