ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
ישנו ללא מיטה

אושר סופית: יתאפשר לשנות את תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר הוראת שעה – חרבות ברזל מצב חירום כליאתי. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 16 חברי כנסת מול מתנגד אחד

אושר סופית: יתאפשר לשנות את תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים
אסירים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 64 - הוראת שעה – חרבות ברזל) מצב חירום כליאתי. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 16 חברי כנסת מול מתנגד אחד.

השר לביטחון לאומי, בהמלצת נציבת שב"ס ובהסכמת ראש הממשלה ושר הביטחון, יהיה רשאי להכריז על מצב חירום כליאתי. במסגרת זאת, ניתן יהיה להלין עצורים ואסירים תוך חריגה מהוראות חוק שטח מחיה, ואף להלינם שלא על מיטה, זאת בכדי לאפשר המשך קליטת עצורים במתקני שירות בתי הסוהר (שב"ס) ובמטרה לתת מענה לצורכי הביטחון.

עוד נקבע, כי תוקפה של הכרזת השר תהיה לחמישה ימים, וניתן יהיה להאריך אותה, באישור הממשלה, בתקופות נוספות שלא יעלו על חמישה ימים, ובסך הכל עד 30 ימים. באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת ניתן יהיה להאריך את תוקף ההכרזה בתקופות נוספות. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח האירועים, כוחות הביטחון פועלים בעצימות גבוהה מאוד לשמירה על שלום הציבור וביטחונו. במהלך פעילות זו בוצעו מעצרים רבים ומצבת הכלואים במיתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר עלתה משמעותית בימים האחרונים. הערכת גורמי הביטחון היא כי קיים צפי לקליטת עצורים רבים נוספים בתקופה הקרובה על רקע מצב המלחמה, וזאת, בשים לב לכך שהלחימה עודנה נמשכת."

איתמר בן גביר חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד