כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
עדכונים שוטפים

אחרי חיסול הבכיר: מטחים לגוש דן, הרמטכ"ל: "טעות של חיזבאללה - והוא יושמד" | דיווחים בעזה: 'מאות הרוגים בביה"ח'

מספר מטחים נורו הערב לשורה של ערים במרכז הארץ, שעות לאחר חיסולו של בכיר חמאס בעזה | אזעקות נשמעו שוב בצפון, אחרי יממת קרב עם חיזבאללה. הרמטכ"ל: "אם חיזבאללה יעשה טעות - הוא יושמד" | דיווחים ברצועה: "כ-500 הרוגים בתקיפה על בית חולים". בצה"ל בודקים

אחרי חיסול הבכיר: מטחים לגוש דן, הרמטכ"ל: "טעות של חיזבאללה - והוא יושמד" | דיווחים בעזה: 'מאות הרוגים בביה"ח'
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

חמאס ביצע הערב (שלישי) ירי של מספר מטחים לעבר ערי המרכז והשפלה, במקביל לירי שנמשך ללא הפסקה ליישובי הדרום. אזעקות נשמעו הערב גם בבני ברק, בתל אביב, ברמת גן בראשון לציון ובערים נוספות במרכז הארץ. המטחים נורו שעות לאחר חיסולו של איימן נופל, מפקד החטיבה המרכזית בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. 

כתוצאה מהמטחים לדרום נרשמו מספר נפילות בשדרות, באשדוד וביישובים נוספים. נגרם נזק רב למבנים ולכלי רכב, לא היו נפגעים. על רקע הירי למרכז, הודיע דובר רשות שדות התעופה כי נמל התעופה בן גוריון פועל כסדרו להמראות ונחיתות.

אחרי יממת קרב בצפון, במהלכה נורו מספר טילי נ"ט לשטח ישראל, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום עם מפקדי חטיבות בפיקוד הצפון יחד עם מפקד פיקוד הצפון, ומפקד עוצבת הגליל. "זו מלחמה על הבית. אם חיזבאללה יעשה טעות - השמדה". דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר על ההסלמה בצפון: "למרות ניסיונות חיזבאללה להסיט את הקשב שלנו, אנחנו ממוקדים בעזה. חיזבאללה הופך למגן חמאס-דאעש".

בעזה טענו הערב כי בתקיפה על בית החולים בשכונת זיתון, נהרגו מאות בני אדם. בישראל עדיין בודקים האם מדובר בתקיפה של חיל האוויר או בפיצוץ תחמושת של ארגוני הטרור.

בתוך כך, צה"ל חיסל אחר הצהריים את איימן נופל, מפקד החטיבה המרכזית בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. בארגון אישרו את חיסולו של נופל, שנחשב לאחד מחמשת הבכירים ביותר בארגון.

מספר הנרצחים מאז החלה המלחמה עומד בשעה זו על כ-1,300. במקביל, דובר צה"ל הודיע כי נמסרו הודעות ל-302 חללי צה"ל ול-199 משפחות של חטופים. לפי משרד הבריאות, עד כה פונו לבתי החולים 4,229 פצועים. 344 נפגעים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 82 קשה, 194 בינוני ו-68 קל.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

23:58 - חיזבאללה הכריז כי מחר יתקיים "יום זעם חסר תקדים" נגד ישראל ונגד ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בארץ. כך דווח ב'רויטרס'.

23:31 - משרד הבריאות מעדכן על 333 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום שלישי, 17.10.23, בשעה 23:00, מהם 83 קשה, 169 בינוני ו-80 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,399 פצועים, מהם: 26 אנוש, 304 קשה, 746 בינוני, 2,954 קל, 229 חרדה ו-140 בהערכה רפואית.

23:23 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל במרחב הגבול ביממה האחרונה.

תקיפת מטרות של חיזבאללה בלבנון // דובר צה\"ל

23:11 - ראש הממשלה נתניהו: "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

23:00 - שגריר האיחוד האירופי דימיטר טזאנצ'ב: "היום הזדמן לי להיפגש עם ניצולי מתקפת הטרור ההרסנית והאכזרית של חמאס על ישראל, שמקבלים טיפול במרכז הרפואי תל אביב סוראסקי. ראיתי סבל וכאב, אבל גם מקרים מעוררי השראה של חוסן וגבורה. עם ישראל חי".

22:41 - דוברות רש"ת: לאור הודעת המל"ל כי על ישראלים השוהים בטורקיה לעזוב את המדינה בהקדם, ניתן לצאת מטורקיה ליעדים אחרים באירופה, ומשם להגיע בטיסות ישירות לישראל. לגבי לו"ז הטיסות והיעדים, מומלץ להתעדכן מול חברות התעופה השונות.

22:24 - גורם ישראלי רשמי: חד משמעית מדובר ברקטה כושלת שנועדה ליפול על ישראל.

22:20 - הפגנות מחוץ לשגרירות ישראל בירדן, מתפרעים מנסים לפרוץ לשגרירות ישראל.

22:15 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

22:02 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מזרח, תעשיון צריפין, משמר השבעה, כפר חב''ד, בית דגן, אחיעזר, צפריה, יגל.

22:01 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, פארק תעשיות פלמחים, יהוד-מונוסון, בארות יצחק, כפר הנגיד, בני עטרות, בן זכאי, גן שורק, מגשימים, רינתיה, נחלים, סביון, יבנה, מזור, נופך.

22:00 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה הדרומי אשקלון, פארק תעשיות פלמחים, כפר הנגיד, בן זכאי, גן שורק, יבנה.

21:52 - גורם מדיני אומר ל'חדשות 13': יש לנו מידע קונקרטי, יש לצאת מיד מטורקיה.

21:49 - המל"ל: "על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת ממנה בהקדם" רמת האיום עולה לרמה 4 הגבוה ביותר.

21:47 - בכיר חמאס מוסיף ומחדד: שחרור החטופים החיילים - בתמורה לשחרור כל הפלסטינים בבתי הסוהר בישראל.

21:28 - גורם בכיר בחמאס אומר לרשת NBC כי בארגון מוכנים לשחרר את כל החטופים הישראלים תוך שעה אחת אם ייפסקו ההפצצות הישראליות על רצועת עזה.

21:19 - מצרים מאשימה את ישראל בהפצצת בית החולים. אבו מאזן הכריז על שלושה ימי אבל.

21:10 - בעזה מפרסמים את רגע הפיצוץ בבית החולים שלפי דיווחים מקומיים גבה את חיים של מאות.

רגע הפיצוץ בבית החולים בעזה - רשתות חברתיות

21:04 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "כל עוד חמאס לא משחרר את החטופים שבידיו - הדבר היחיד שצריך להיכנס לעזה הם מאות טונות חומר נפץ של חיל האוויר, לא גרם של סיוע הומניטרי".

21:02 - אזעקות באשקלון, בת הדר, גאיה, בית שקמה.

21:00 - אזעקות בנתיב העשרה, מבקיעים וכרמיה - אזור עוטף עזה.

20:52 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על הפעלת התרעה, זוהתה מטרה חשודה בדרכה למרחב האווירי של מדינת ישראל משטח לבנון. לאחר בדיקה - נשלל חשש לחדירה.

20:42 - קנצלר גרמניה אולף שולץ בציוץ בעברית: "אני אגיד את זה שוב במפורש כאן בתל אביב: אף גורם אחר לא צריך לחשוב שזה רעיון טוב להתערב בסכסוך הזה. זו תהיה טעות בלתי נסלחת. ‏הדאגה שלנו היא במיוחד לאזרחים - אנחנו רוצים להגן עליהם. דיברתי עם ‎נתניהו על הצורך להעניק במהירות סיוע הומניטרי לנפגעים".

20:41 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל לפני זמן קצר עדכון בטחוני מהמזכיר הצבאי של רה״מ, אלוף אבי גיל.

20:38 - נשיא ארה"ב ביידן בציוץ לקראת ביקורו בישראל: "אני נוסע לישראל מחר כדי להפגין סולידריות נוכח המתקפה הברוטאלית של חמאס ולהתייעץ על הצעדים הבאים".

20:35 - דובר צה"ל על הדיווחים כי בית חולים בעזה הופצץ: "אין בידינו את כל הפרטים. נעדכן את הציבור".

20:33 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: מסרנו הודעות ל-302 חללי צהל ו-199 חטופים.

20:32 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "ככל הנראה יורט כלי טיס בלתי מאויש בצפון לפני זמן קצר".

20:30 - דובר צה"ל על בכיר חמאס איימן נופל, שחוסל: היחידה שלו אחראית על ביצוע הטבח בניר עוז ובמסיבה ברעים.

20:18 - אזעקות בצפון ביישובים דישון ומלכיה שפונו מתושבים בימים האחרונים | דובר צה"ל: הופעלה התרעה בצפון הארץ. הפרטים בבדיקה.

20:15 - דיווחים פלסטינים על הפצצה של צה"ל על בית חולים בעזה: בין 200 ל-300 הרוגים. וההערכה היא שישנם נוספים לכודים מתחת להריסות.

20:08 - הזרוע הצבאית של חמאס טוען: "שיגרנו רקטה מסוג R160 לעבר חיפה". יצוין שלא נשמעה אזעקה היום במרחב חיפה.

20:04 - יועצי הלחימה הצמודים לנתניהו במערכה הנוכחית: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וראשי המל"ל לשעבר יעקב עמידרור ויעקב נגל.

20:00 - אזעקות ביישובים: תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מערב, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, יהוד-מונוסון, קריית אונו, גבעת שמואל, תעשיון חצב, משמר השבעה, גני תקווה, אור יהודה, פתח תקווה, הוד השרון, בני עטרות, גבעת כ''ח, ראש העין, בית דגן, גבעתיים, נחשונים, בני ברק, ירקונה, רינתיה, צפריה, סביון, חולון, עדנים, אזור, אלעד, מזור, נופך, חמד, מעש.

19:58 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: צוותי מד"א שיצאו לסרוק, לא איתרו נפגעים כתוצאה מנפילות. החובשים והפאראמדיקים של מד"א, מעניקים טיפול רפואי לצעיר בשנות ה-20 שעצר את רכבו בצד הדרך, וכשיצא מהרכב נפל מגובה של כ- 2 מטר לתעלה, מפונה בנט"ן מד"א לבית חולים שיבא במצב קשה עם חבלת ראש.

19:46 - עובדי מעבר 'ארז' של רשות המעברים במשרד הביטחון חזרו היום למעבר, לראשונה מפרוץ המלחמה, כדי לאמוד את הנזק ולתעד את ההרס העצום שגרמו מחבלי ארגון הטרור חמאס למעבר - ששימש לכניסת אלפי תושבי עזה מידי יום לעבודה, למסחר ולטיפולים רפואיים.

19:43 - דובר רש"ת: נמל התעופה בן גוריון פועל כסדרו להמראות ונחיתות.

19:41 - עיריית אשדוד מדווחת על נפילה אחת ללא נזק, ללא נפגעים. 5 יירוטים.

19:40 - חמאס: ״ירינו מטח כבד בתגובה לחיסול שביצעה ישראל״.

19:39 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. 

19:38 - דוברות עיריית שדרות מעדכנת על שתי נפילות נוספות - בכביש בעיר ופגיעה ישירה בבית. נזק לכביש ולבית. אין נפגעים בגוף.

19:34 - אזעקות ביישובים: פארק תעשיות פלמחים, כפר הנגיד, בית עובד, עיינות, רחובות, אירוס, גאליה.

19:32 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מערב, ראשון לציון - מזרח, משמר השבעה, נס ציונה, חולון, אזור, גנות, חמד, תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, מקווה ישראל, גבעתיים, בת-ים.

19:30 - דוברות עיריית שדרות:  סך הכל 5 נפילות - פגיעה ברכב, פגיעה בבניין, פגיעה ישירה בבית (הדיירים היו בממ"ד ולא נפגעו), פגיעה בחומה ופגיעה נוספת בבית. 2 פצועים במצב קל. כוחות עירייה, משטרה, כב"ה ומד"א נמצאים בזירות.

לעדכונים קודמים מהמלחמה: נמשכת ההסלמה בצפון: טילי נ"ט מלבנון, צה"ל תקף

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד