כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מומחים מסבירים

הוושינגטון פוסט: לא סביר שעזה תשרוד את הלחימה הנוכחית

היחסים הלא פשוטים שישראל וחמאס ניהלו במשך 17 שנים עם סבבי הסלמה עקובים מדם ואחריהם תקופות של "שלום כלכלי", שבהן תושבי עזה יכלו לעבוד ולייצא סחורות לישראל, נגמרו. לא סביר שעזה תשרוד את ההתלקחות הקרובה, כך לפי מומחים

הוושינגטון פוסט: לא סביר שעזה תשרוד את הלחימה הנוכחית
תקיפות צה"ל בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ישראל מפגיזה את עזה לקראת תחילתה של מלחמה קרקעית גדולה; הדו-קיום הלא פשוט שישראל וחמאס ניהלו במשך 17 שנים עם סבבים עקובים מדם ואחריהם תקופות של "שלום כלכלי", שבהן תושבי עזה יכלו לעבוד ולייצא סחורות לישראל נגמר. ה'וושינגטון פוסט' מצטט מומחים שטוענים כי לא סביר שעזה תשרוד את המלחמה הקרובה.

התמונות של מחבלי חמאס שוחטים משפחות ישראליות וחוטפים ילדים סיימו את הסטטוס קוו הזה. מה יחליף אותו עדיין בלתי אפשרי לחזות.

"לא ראינו את זה בעבר", אמר צ'ק פרייליך, סגן היועץ לביטחון לאומי בישראל לשעבר לעיתון. "זה לא סתם עוד סבב עם חמאס".

"עכשיו אנחנו רואים תמיכה חזקה מארה"ב וממדינות המערב", אמר פרייליך. "אבל התמיכה הציבורית תשתנה, תיחלש, ככל שהלחימה בעזה תהפוך למכוערת".

"אנחנו צריכים לראות כמה זמן ייקח להשמיד את חמאס. ואז אני מאמינה שתהיה הבנה בינלאומית עם ישראל ליום שאחרי", אמרה שרת המודיעין גילה גמליאל בראיון ל'וושינגטון פוסט'. "אבל עכשיו אנחנו צריכים להשקיע את כל הכוח שלנו כדי לנצח במלחמה הזו".

העיתון מציין כי גם אם ישראל אכן תהרוג כל מנהיג חמאס בעזה ותמוטט כל מנהרה, ייתכן ש"השמדת" הארגון לא תתאפשר. לחמאס יש מנהיגים גולים אך פעילים וידועים שמסתובבים בין ביירות, איסטנבול ודוחא, קטאר. ותומכי חמאס אפשר למצוא לא רק בעזה אלא גם ברחבי הגדה המערבית ובמקומות אחרים.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד