כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ארה"ב מזהירה את חיזבאללה

הנשיא ביידן יגיע מחר לישראל: יוכנס סיוע הומניטרי לרצועת עזה

היום ה-11 למלחמה בעזה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקר מחר בישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להבהיר שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, כך הודיע הלילה ​​מזכיר המדינה אנטוני בלינקן | בלינקן הוסיף כי יש הסכמה עם ישראל על כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה

הנשיא ביידן יגיע מחר לישראל: יוכנס סיוע הומניטרי לרצועת עזה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: הבית הלבן

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן קיים הלילה (שלישי) פגישה עם קבינט המלחמה של ישראל למעלה משבע שעות, בסיומה אמר כי נשיא ארה"ב יבקר מחר בישראל.

השר בלינקן אמר כי ביידן יאשרר את מחוייבות ארה"ב לביטחון ישראל במהלך ביקורו, בלינקן הוסיף כי הנשיא ביידן ידגיש כי יש לישראל את הזכות להגן על עצמה.

הצהרת שר החוץ אנתוני בלינקן

בלינקן הוסיף כי יש הסכמה עם ישראל על כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

ביידן יאשר מחדש את הסולידריות עם ישראל בזמן שישראל מתכוננת למתקפה קרקעית נגד חמאס בעזה, כך אמר בלינקן לאחר שיחות ממושכות עם נתניהו. לאחר מכן, ביידן ייסע לירדן, שם ידון בסיוע הומניטרי עם מנהיגים ערבים, כך נמסר מהבית הלבן.

בהיותו בישראל, ביידן יקבל עדכון מבכירים ישראלים לגבי האסטרטגיה שלהם וקצב הפעולות הצבאיות שלהם, כך על פי דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי. נשיא ארה"ב גם "ידון בסיוע הומניטרי כדי להבטיח שכולנו פועלים יחד ולוודא שהסיוע לא יעזור לחמאס אלא יעזור לאזרחים".

ביידן ייפגש עם נתניהו ועם גורמים ישראלים אחרים, ומצפה לשמוע מהם מה הם צריכים מארה"ב. בלינקן הזהיר את חיזבאללה מכל סוג של התערבות בלחימה.

בלינקן הוסיף: "ארה"ב וישראל הסכימו לפתח תוכנית שתאפשר הכנסת סיוע הומניטרי ממדינות תורמות וארגונים להגיע לאזרחים בעזה", אמר בלינקן, והוסיף כי הנשיא במהלך המסע "ישמע מישראל כיצד תנהל מבצע באופן שימזער את הנפגעים האזרחיים ויאפשר סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה באופן שאינו יועיל לחמאס".

"זה קריטי שהסיוע יתחיל לזרום לעזה בהקדם האפשרי", אמר בלינקן, בנאום מתל אביב.

הדיפלומט האמריקני הבכיר ציין כי ארה"ב שותפה ל"דאגה של ישראל שחמאס עלול לתפוס או להשמיד סיוע הנכנס לעזה או למנוע ממנו בדרך אחרת להגיע לאנשים הזקוקים לו".

"אם חמאס יחסום בכל דרך שהיא סיוע הומניטרי מלהגיע לאזרחים, כולל על ידי תפיסת הסיוע עצמו, אנחנו נהיה הראשונים לגנות אותו. ואנחנו נפעל למנוע את זה מלקרות שוב", אמר.

שר החוץ האמריקני אמר עוד כי ההסכמה לעבוד על התוכנית נעשתה לבקשת ארה"ב, והם "מברכים על מחויבותה של ממשלת ישראל לעבוד על התוכנית הזו".

ארצות הברית ג'ו ביידן חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד