כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רבות מחשבות בלב איש

גורמים אמריקנים מאמינים שחיזבאללה מורתע מלפתוח חזית חדשה במלחמה

גורמים ישראלים ואמריקאים מעריכים כי נסראללה אינו מעוניין במלחמה כוללת עם ישראל, מחשש לנזק שיגרם לחיזבאללה וללבנון. פקידים אמריקאים אמרו כי ההערכה עשויה להשתנות ככל שייאספו מודיעין

גורמים אמריקנים מאמינים שחיזבאללה מורתע מלפתוח חזית חדשה במלחמה
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

סוכנויות הביון האמריקאיות והישראליות פועלות כדי לקבוע אם המתקפה הקרקעית הצפויה של ישראל נגד חמאס ברצועת עזה עשויה לגרום לחיזבאללה לפתוח במערכה צבאית רחבת היקף נגד ישראל מלבנון, כך אמרו גורמים אמריקאים וישראלים לעיתון ה'ניו יורק טיימס'.

גורמים אמריקנים אמרו כי הם מאמינים שהצבת שתי נושאות מטוסים, וכמה ספינות מלחמה, מרתיעה לעת עתה את חיזבאללה מלתקוף את ישראל בצורה משמעותית. ישראל גם חיזקה את גבולה הצפוני לאחר המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו מעל 1,400 בני אדם.

גורמים ישראלים ואמריקאים מעריכים כיום כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אינו מעוניין במלחמה כוללת עם ישראל, מחשש לנזק שיגרם לתנועתו וללבנון. פקידים אמריקאים אמרו כי ההערכה עשויה להשתנות ככל שייאספו יותר מידע מודיעיני ויתפתחו אירועים.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו הטיל וטו על הצעות למתקפת מנע נגד חיזבאללה, כך לפי גורמים אמריקאים.

מערכה משמעותית של חיזבאללה, הנתמכת על ידי איראן, תאלץ את ישראל להילחם בו זמנית בשתי חזיתות. זה עשוי גם למשוך את ארצות הברית לתוך הסכסוך, אולי על ידי הפעלת תקיפות אוויריות נגד מטרות חיזבאללה.

מיד לאחר התקיפה של חמאס הגיעו סוכנויות הביון האמריקאיות והישראליות למסקנה כי נסראללה הופתע מהיקף ועוצמת התקיפה. זה היה חלק ממכלול הוכחות הולך וגובר לכך שלא חיזבאללה ולא איראן עזרו לתכנן מתקפה כה גדולה של חמאס, כך אמרו גורמים אמריקנים, שדיברו בעילום שם.

סוכנויות ריגול העריכו זה מכבר כי נסראללה, אינו מעוניין בעימות כולל עם ישראל, למרות הרטוריקה האנטי-ישראלית המתמשכת של חיזבאללה.

מנגד המודיעין המערבי אינו מושלם. פקידים אמריקאים וישראלים, למשל, לא האמינו שחמאס רוצה לפתוח במבצע כה גדול נגד ישראל לפני המתקפה ב-7 באוקטובר.

מה שסוכנויות הביון מנסות לקבוע הוא האם נסראללה נוטה כעת יותר לנקוט בפעולות שמהן נמנע בעבר, מה יהיו הפעולות הללו והאם האיום של מעורבות אמריקאית ישירה בצד של ישראל יספיק כדי להשאיר אותו בצד, ואם כן לכמה זמן.

חסן נסראללה חמאס חיזבאללה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד