כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
תמיכה וסולידריות

שומר קרא לסנאט להעביר במהירות חבילת סיוע ולאשר שגריר חדש בישראל

מנהיג הרוב בסנאט ג'ק שומר קורא לסנאט להעביר במהירות חבילת סיוע ולאשר שגריר ארה"ב חדש בישראל. מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, הדהד את דבריו של שומר, ואמר כי ארה"ב צריכה "לאשר מחדש את המחויבות שלנו לישראל"

שומר קרא לסנאט להעביר במהירות חבילת סיוע ולאשר שגריר חדש בישראל
הסנאטור צ'אק שומר צילום: מתוך טוויטר

מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, שחזר לארה"ב זה עתה מישראל, דחק בסנאט להעביר חבילת סיוע לישראל במהירות, וכן לאשר את מועמד הממשל לשגריר בישראל ג'ק לו בהקדם האפשרי.

"כמנהיג הרוב היהודי הראשון, כנבחר הציבור היהודי בעל התפקיד הגבוה ביותר אי פעם באמריקה, רציתי להיות שם", אמר על נסיעתו לישראל. "והרגשתי חובה להיות שם. זו הייתה נסיעה שאזכור לשארית חיי". הוא ציין כי הוא שוחח עם הממשל על הצורך בחבילת סיוע לישראל.

"בימים הקרובים. אני אעבוד עם הממשל על הרכבת תוספת חירום שתיתן לישראל את הכלים הדרושים לה כדי להגן על עצמה. זה אומר סיוע צבאי, סיוע מודיעיני, סיוע דיפלומטי וסיוע הומניטרי לטיפול באזרחים חפים מפשע", אמר שומר. "אנחנו רוצים להעביר את החבילה הזו במהירות" הוסיף.

מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, הדהד את דבריו של שומר, ואמר כי ארה"ב "צריכה לאשר מחדש את המחויבות שלנו לישראל".

"זו לא רק מלחמת טרור נגד ישראל, זה חלק מסכנה ברורה ונוכחת לארצות הברית ולעולם התרבותי כולו", אמר. "ישראל פועלת לחסל את המחבלים המאיימים על קיומה. על ארה"ב לאשר מחדש את המחויבות שלנו לביטחון ישראל, ועלינו להמשיך לפעול, הדרך הבטוחה להפסיק את האלימות נגד ישראלים ודיכוי הפלסטינים היא למחוק טרוריסטים כמו חמאס מעל פני האדמה", אמר מקונל. "כבעלת ברית הקרובה ביותר של ישראל, ארה"ב חייבת להוביל בתמיכה כל עוד יידרש".

שומר, בינתיים, גם קרא לסנאט לאשר את ג'ק לו כשגריר החדש בישראל "בהקדם האפשרי ללא עיכובים מפלגתיים יקרים, ולאשר אותו במהירות", אמר שומר. "מר לו הוכיח את עצמו כאיש ציבור חזק, בעל ברית של ישראל. אז לעכב אותו יהיה חמור בזמן כזה, עלינו לשלוח אותו במהירות".

הוא הוסיף כי הוא יביא השבוע החלטה שתדגיש את תמיכת ארה"ב בישראל.

"אני קורא לכל אחד מחברי הסנאט - דמוקרטים ורפובליקנים, עצמאיים - לתמוך פה אחד בהחלטה לגנות את חמאס ולאשר כי אנחנו עומדים לצד ישראל וזכותה להגן על עצמם", אמר שומר.

בנימה אישית יותר, שומר דיבר על איך הדיבור עם משפחות בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס השפיע עליו כצאצא של ניצולי שואה.

"שום דבר לא הכין אותנו לצער העצום שחשנו בשיחה עם משפחות החטופים ושיתפו אותנו בכאבם העמוק", אמר. "ב-1941 אמרו לסבתא שלי לאסוף את המשפחה שלה, את המשפחה הגדולה שלה, היא עשתה זאת, בערך 35 איש לפי מה שסבתא שלי אמרה לי. הבת שלה, שהגיעה לאמריקה סיפרה לי שהיו כ-35 אנשים מגיל 88 עד שלושה חודשים. הנאצים אמרו 'אתם באים איתנו', היא אמרה, 'אנחנו לא זזים'. הם ירו על כל אחד מהם. ההיסטוריה חוזרת על עצמה ודרך רעה ונוראה".

שומר הדגיש את חשיבות השמדת חמאס והגן על זכותה של ישראל לנקוט פעולה צבאית על מנת להגן על עצמה מפני ארגון הטרור.

"אני מאמין שהנסיעה שלנו היא דרך משמעותית בדחיית ההשוואה הכוזבת המסוכנת בין מה שחמאס עושה לבין התגובה נגדם", אמר. "תנו לנו להיות ברורים, חמאס הוא ארגון מרושע שרוצה לראות את ישראל נמחקת מעל פני המפה. הם לא מאמינים בפתרון שתי מדינות. הם לא רוצים ישראל ולא יהודים שחיים בין הירדן לים התיכון. חיסול ישראל הוא חלק מהאמנה שלהם. כך גם הרג יהודים".

עם זאת, הוא גם הדהד את דרישת הממשל שישראל תעשה ככל שביכולתה כדי למזער את האבדות האזרחיות בעזה.

 

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד