ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עושים סדר

הבלבול והפראסה: איפה חוזרים ללימודים מחר והיכן נשארים בבית?

הנחיות פיקוד העורף שמתפרסמות הערב מתירות לקיים לימודים  במקום שניתן ממנו להגיע למרחב המוגן בקלות אלא שלא ברור מה לגבי החינוך המיוחד והמעונות

הבלבול והפראסה: איפה חוזרים ללימודים מחר והיכן נשארים בבית?
בנות חרדיות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החשש מפני התרחבות הלחימה מחד אל מול הצורך לקיים שגרה מאידך מביאים את פיקוד העורף לשורה של הנחיות זהירות בנוגע לחזרה ללימודים בבת הספר הרגילים, המעונות והחינוך המיוחד. אלא שלא ברור אם הציבור מבין את ההנחיות והדבר שמטריד בעיקר את ההורים הוא בשאלה האם ומתי תתחיל החזרה ללימודים בימים הקרובים.

גם הממונים בכל עירייה מתקשים להבין את הדקויות וההודעות המבולבלות יוצאות בזו אחר זו. אנו ב'בחדרי חרדים' עושים סדר בבלגן.

כך למשל, בהודעה הראשונה הערב שפרסם ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין נכתב כי "אני שמח לבשר, שהחל ממחר יום שלישי בעזרת השם אנו מחזירים ללמידה את מוסדות החינוך המיוחד".

הוא אף הדגיש זאת שוב וכתב "אני חוזר: בהעדר עדכון אחר - ממחר מוסדות החינוך המיוחד יחלו לפעול. גם מערך ההסעות חוזר לפעילות מלאה - למוסדות החינוך המיוחד שבתחומי העיר בלבד. לגבי מוסדות חינוך מיוחד שמחוץ לעיר, בשלב זה בשל העדר מיגון - אין מערך הסעות. בקשר למוסדות החינוך הרגיל - בשלב זה ללא שינוי ועדיין אין לימודים".

עם זאת, בשלב מאוחר יותר, העירייה חזרה בה וכתבה בהודעת תיקון כי "החזרה של מוסדות החינוך המיוחד ללמידה מותנית בסידורי ואישורי בטיחות של כל מוסד וכך גם של ההסעות. אי לכך, יש להמתין לעדכון פנימי של צוות הגן או של הנהלת בית הספר שלכם על המועד המדויק לחזרת הלמידה ולהפעלת ההסעות".

הנחיות פיקוד העורף שפורסמו הערב.

בהודעת עיריית ירושלים נכתב כי מחר יחל תהליך החזרה ללימודים בעיר ירושלים, בכל המגזרים, באופן הדרגתי. יתכנו שינויים במערכת השעות ובמיקום הלמידה, לאור אילוצים של מוסדות החינוך. במיוחד בשל גיוס למילואים של צוותי חינוך.

ע"פ החלטת משרד החינוך לא יתקיימו צהרונים. לגבי מעונות היום, יש לפנות למנהלים.

בנוגע למעונות - הורים למעון בשכונת הר נוף קיבלו הודעה שאומרת כי "בשלב זה לא ניתן לחזור לפעילות במעון. נעדכן כשיהיה ניתן לחזור. ההחלטה באה לאחר ישיבה מקצועית של כלל הארגונים המפעילים מעונות יום."

בעיריית בית שמש הוחלט כי בתי ספר בעיר רשאים לשוב ללימודים בהתאם להנחיות ולקיום תנאי מיגון של פיקוד העורף. באם יחול שינוי בהנחיות פיקוד העורף אפשרות הפתיחה המדורגת תשתנה ועל כך תמסר הודעה נוספת.

גני הילדים העירוניים ייפתחו בהדרגה במהלך הימים הקרובים, וההודעה תימסר על ידי הגננת לציבור ההורים. מערך ההסעות ישוב לפעול וייבדק באופן פרטני מול כל מוסד ומודל ההפעלה שלו.

בעיריית חיפה הוחלט, כי עד לסוף השבוע לא יתקיימו לימודים באופן פיזי במוסדות החינוך, והלמידה תימשך בזום. היום פתחה העירייה שלושה מרכזים טיפוליים-הפגתיים עבור ילדי החינוך המיוחד, לגילאי גן ועד כיתה ד'. ביום רביעי ייפתחו שני מרכזים נוספים. חמשת המרכזים ישמשו את כלל תלמידי החינוך המיוחד והוריהם, ברצף החינוכי, מגיל גן ועד לכיתה ט'.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד