ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
השגריר ננזף

נשיא קולומביה השווה את ישראל לנאצים; הייצוא הביטחוני למדינה הופסק

משבר חמור ביחסי ישראל-קולומביה: הנשיא גוסטבו פטרו סיפק מספר אמירות אנטישמיות על רקע המלחמה, ואף השווה את תקיפות צה"ל לשואה. בתגובה - משרד החוץ השהה את הייצוא הביטחוני למדינה

נשיא קולומביה השווה את ישראל לנאצים; הייצוא הביטחוני למדינה הופסק
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

בעוד רוב מדינות העולם מתייצבות לצידה של ישראל במלחמתה נגד עזה, נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו בחר לנקוט בעמדה אנטי ישראלית ובימים האחרונים תוקף את צה"ל ואת ישראל בחריפות רבה.

הנשיא הקולומביאני השווה בין היתר את הנעשה בעזה לאושוויץ, וכתב: "היטלר יובס לטובת האנושות, הדמוקרטיה, השלום והחופש של העולם. יום אחד צה"ל וממשלת ישראל יבקשו מאיתנו סליחה על מה שעשו אנשיהם בארצנו. אני אחבק אותם והם יבכו על הרצח באושוויץ ובעזה, וגם על אושוויץ הקולומביאני".

אתמול הודיע משרד החוץ על הפסקת הייצוא הביטחוני לקולומביה עקב "התבטאויותיו העוינות והאנטישמיות של נשיא קולומביה נגד מדינת ישראל".

עוד נכתב בהודעה כי "בהנחיית שר החוץ אלי כהן, זימן היום סמנכ״ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, השגריר יונתן פלד, את שגרירת קולומביה בישראל לשיחת נזיפה על רקע התבטאויותיו העוינות והאנטישמיות של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, כנגד מדינת ישראל בשבוע האחרון".

"ישראל מגנה את דבריו של הנשיא אשר מהווים תמיכה במעשי הזוועה של מחבלי החמאס, מלבים את האנטישמית ופוגעים בשליחי מדינת ישראל ומאיימים על שלום הקהילה היהודית בקולומביה", כך לפי ההודעה.

בתגובה להודעה זו צייץ נשיא קולומביה: "אם נצטרך להשעות את היחסים עם ישראל - נשעה אותם. אנחנו לא תומכים ברצח עם". עוד הוסיף פטרו וביקש מאמריקה הלטינית "סולידריות אמיתית עם קולומביה", והוסיף כי "אם היא לא מסוגלת - זו תהיה התפתחות של היסטוריה שתגיד את המילה האחרונה כמו במלחמת הצ'אקו הגדולה".

אלי כהן חמאס נאצים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד