כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תומך במחיקת חמאס

ביידן: "לישראל יש כוחות לחימה טובים, לא תידרש התערבות אמריקאית"

הנשיא ביידן התייחס לשאלה האם ארה"ב תתערב פיזית למען ישראל ואמר: "אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש כוחות לוחמים טובים. אני מבטיח שאנחנו נספק להם את כל מה שהם צריכים"  

ביידן: "לישראל יש כוחות לחימה טובים, לא תידרש התערבות אמריקאית"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

הנשיא ביידן יהיה בן 81 בחודש הבא, אך פעיל כמו בן 18. הוא הביע את מחויבותו לישראל לאחר הטבח של יותר מ-1,300 אזרחים לפני שמונה ימים. בו נהרגו 29 אמריקאים, כולל 15 נעדרים, לפחות חלק קטן מהם ידוע שנלקחו כבני ערובה.

ביידן העביר את המסר הזה לאמריקאים בישראל שיקיריהם נעלמו: "אני אומר שאנחנו נעשה כל שביכולתנו למצוא את אלה שעדיין בחיים ולשחרר אותם. כל מה שבכוחנו. אני לא אכנס לפרטים של זה, אבל אנחנו עובדים על זה מאד חזק".

סקוט פלי מרשת CBS שאל את ביידן:"למה אתה מרגיש כל כך חזק לדבר עם המשפחות האלה באופן אישי בזום?"

הנשיא ביידן השיב: "כי אני חושב שהם צריכים לדעת שלנשיא ארצות הברית של אמריקה אכפת מאוד ממה שקורה. באופן מעמיק. אנחנו צריכים להראות לעולם שזה קריטי. זאת ברבריות טהורה, ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להחזיר אותם הביתה אם נוכל למצוא אותם".

סקוט פלי שאל: "האם החזרת בני הערובה האמריקאים בבטחה היא בראש סדר העדיפויות שלך עכשיו?".

הנשיא ביידן השיב: "כמובן שכן. אבל זה קשה - קשה לעשות הבחנות. הדבר החשוב ביותר הוא לשים קץ לאכזריות הזו ולגרום למי שביצעו אותה לשאת באחריות".

ביידן שלח שתי נושאות מטוסים, בנוסף יש כ-900 חיילים אמריקאים בסוריה מאז 2015.

סקוט פלי שאל: "האם אתה יכול לחזות חיילים אמריקאים בלחימה במלחמה החדשה הזו במזרח התיכון?".

הנשיא ביידן: "אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש את אחד הכוחות הלוחמים הטובים במדינה. אני מבטיח שאנחנו נספק להם את כל מה שהם צריכים".

האם הגיע הזמן להפסקת אש? נשאל ביידן

הנשיא ביידן השיב: "ישראל רודפת אחרי קבוצה של אנשים שעסקו בברבריות שהיא תוצאה כמו השואה. אז אני חושב שישראל צריכה להגיב. הם צריכים לתקוף את חמאס. חמאס חבורה של פחדנים. הם מתחבאים מאחורי האזרחים. הם שמו את המפקדה שלהם במקום שבו נמצאים אזרחים ובניינים וכדומה. הישראלים יעשו כל שביכולתם כדי להימנע מהרג של אזרחים חפים מפשע".

ביידן נשאל האם הוא מאמין שיש לחסל את חמאס לחלוטין. הנשיא ביידן: "כן, אבל צריכה להיות רשות פלסטינית. צריך להיות נתיב למדינה פלסטינית".

חמאס עזה איראן חיזבאללה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד