כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
תוכנן עלי ידי חמינאי

דיווח: קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 היה אדריכל הטבח

הארכי-טרוריסט שחוסל ב-2020 בעיראק, היה האדריכל של הטבח שביצע חמאס ב-1,300 ישראלים. קאסם סולימאני, שחוסל על ידי ארה"ב ב-2020, הגה את תוכנית הטרור

דיווח: קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 היה אדריכל הטבח
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

התוכנית המאורגנת של המשטר האיראני לסייע לחמאס לרצוח 1,300 בני אדם בשמחת תורה, הייתה תכנון של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, כך על פי דו"ח חדש של צוות חשיבה.

המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (MEMRI) פרסם לאחרונה דו"ח המציין כי חמינאי רמז בשתי הזדמנויות שונות, ב-2022 וב-2023, על "הכיבוש המוחלט" של ישראל בערוצי התקשורת שלו.

לפי התרגום של 'ממרי' (MEMRI) תוכנית הרצח ההמוני תוכננה על ידי הטרוריסט האיראני קאסם סולימאני שחוסל בשנת 2020 על ידי צבא ארה"ב בגלל שפיקח על הרג של למעלה מ-600 חיילים אמריקאים.

הצהרות חמאס תואמות את הדיווח ב-MEMRI לפיו תכנון הטבח חוזר מספר שנים אחורה. "בשנתיים האחרונות חמאס אימץ גישה 'רציונלית'. הוא לא נכנס לשום מלחמה ולא הצטרף לג'יהאד האיסלאמי בקרב האחרון שלו", אמר בכיר חמאס עלי ברקה בראיון ששודר ברוסיה  ב-8 באוקטובר. MEMRI איתרה ותרגמה את דברי ברקה.

הוא הוסיף: "גרמנו לישראל לחשוב שחמאס עסוק בשלטון בעזה, ושהוא רוצה להתמקד ב-2.5 מיליון הפלסטינים בעזה, ונטש את ההתנגדות כליל".

במאי 2018, פורסמה הצהרת חמאס שנקראה "קמפיין 'צעדת השיבה הגדולה': יוזמה בחסות חמאס, שמטרתה הייתה לפרוץ את גדר הגבול, לחדור לשטח ישראל".

ב-MEMRI נכתב אז כי הקמפיין נתמך באופן מלא על ידי חמאס, וכי "מטרתו הייתה לפרוץ את גדר הגבול כדי לחדור לשטח ישראל ולהשתלט על יישובים ישראלים".

 

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד