כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יגיע לישראל בימים הקרובים

הסנאטור מזהיר את איראן: "אם תסלימו את המלחמה, אנחנו באים אליכם"

הסנאטור לינדזי גרהם הזהיר אתמול את איראן: "אם תסלימו את המלחמה, אנחנו באים אליכם". הסנאטור הרפובליקני מדרום קרוליינה אמר כי הוא מוביל קבוצה דו-מפלגתית של סנאטורים במסע לסעודיה ולישראל בימים הקרובים

הסנאטור מזהיר את איראן: "אם תסלימו את המלחמה, אנחנו באים אליכם"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש90

הסנאטור לינדזי גרהם, הרפובליקני, הזהיר אתמול את איראן מהסלמה במלחמת ישראל-חמאס שהביאה למותם של מעל 1300 ישראלים ולפציעתם של אלפים.

"אני רוצה לברך את הנשיא ביידן על הצהרתו החזקה והתמיכה בישראל. דברתי עם הישראלים. המטרה שלהם היא להשמיד את חמאס בדרום ולנסות להציל כמה שיותר פלסטינים חפים מפשע כדי למנוע הסלמה צפונה מחיזבאללה", אמר גרהם בראיון לרשת NBC בתכנית "פגוש את העיתונות" ביום ראשון.

"הנה המסר שלי: אם ארגון חיזבאללה, שהוא בא כוחה של איראן, יפתח במתקפה מסיבית על ישראל, אראה בכך איום קיומי על מדינת ישראל".

גרהם אמר כי הוא יציג החלטה בסנאט "לאפשר פעולה צבאית של ארה"ב בשיתוף עם ישראל כדי פגוע בעסקי הנפט של איראן".

"איראן, אם תסלים את המלחמה הזו, אנחנו באים אליכם", הוסיף.

הסנאטור הרפובליקני מדרום קרוליינה גם הכריז על נסיעה עם קבוצה דו-מפלגתית של סנאטורים לסעודיה ולישראל בימים הקרובים.

"השיח לשלום ולנורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל נמשך", אמר. "יש רצון של שני הצדדים להתקדם במאמץ הזה לנרמל מערכות יחסים".

"כל הפלסטינים לא אותו דבר. אם חמאס יושמד, ישראל בטוחה יותר, והדרך לשלום בין הפלסטינים והעולם תתרחב", הוסיף. "אז אני מתחיל את הבוקר קצת אופטימי שהמטרה של איראן להרוס את תהליך השלום בין ישראל לסעודיה תיכשל".

"אם המלחמה הזו תסלים, אם תהיה מתקפה של חיזבאללה נגד ישראל בצפון, אם החטופים יתחילו להיהרג על ידי חמאס, אם חיילים אמריקאים יותקפו בסוריה בעיראק, אנחנו צריכים לטפל באיראן", אמר גרהם ביום שישי האחרון. "הגיע הזמן שהם ישלמו מחיר. אם המלחמה הזו תסלים, אז עלינו להרוס את יכולתם של האיראנים לממן טרור בעתיד. הם כלכלה מבוססת על נפט. ללא הכנסות מנפט, הם מפסיקים להיות נותנת החסות הגדולה ביותר של המדינה לטרור".

 

איראן חיזבאללה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד