כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
כמו במאה ה-19

תושבי עזה התלוננו לפני המלחמה כי חסר להם חמורים

המצור של ישראל בן יותר מ-15 שנים על עזה, הגביל את אספקת המשאיות והדלק, ולכן תושבי עזה חזרו לעגלות וחמורים כדי לשאת חומרי בניין ופסולת וכו'. במרכז העיר עזה נראו מאות עגלות עם חמורים כמו במאה ה-19. התושבים התלוננו שאין להם מספיק חמורים, כעת אין להם גם כבישים

תושבי עזה התלוננו לפני המלחמה כי חסר להם חמורים
סוחרים בעזה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

האני אל-נאדי תושב העיר עזה נהג להחזיק עשרות בעלי חיים בו זמנית, מדי שנה הוא ייבא כ-700 חמורים כדי לעמוד בקצב הביקוש המקומי. חמורים יש בכל מקום בעזה עקב המצור של ישראל בן יותר מ-15 שנים שהגביל את אספקת המשאיות והדלק, ולכן תושבי עזה השתמשו בעגלות וחמורים כדי לשאת חומרי בניין ואשפה. במרכז העיר עזה נראות מאות עגלות כמו במאה ה-19. לפני המלחמה התושבים התלוננו שאין להם חמורים, עכשיו אין להם כבישים.

אל-נאדי וסוחרי בעלי חיים אחרים, התלוננו כי היה קשה להשיג חמורים, תוצאה של פיקוח כלכלי ישראלי. השינוי החל בדצמבר 2021, אל-נאדי אמר ל'ווושינגטון פוסט' "הם אמרו לי שישראל החליטה שאסור לייבא חמורים לעזה".

פקידים ישראלים, כך נאמר לו, פעלו בהוראת ארגונים למען בעלי חיים לאחר שהתלוננו על התעללות בחמורים בעזה, עומס עבודה פוגעני ותת תזונה. הוא התקשר לסוחר שלו בצפון הארץ, שאישר זאת.

"מכיוון שכל הקבוצות האלה התנגדו ועשו רעש והגיעו לאנשים בממשלה, הם אסרו על העברת החמורים" אמר חברו הישראלי.

"חצי מהעסקים שלי נעלמו", אמר אל-נאדי, שגם מתווך בבקר. "יום אחד לא יהיו חמורים בעזה", אמר אל-נאדי. ניבא ולא ידע מה ניבא, כאשר כעת, אם לא יהיה שינוי, ישראל תרסק את עזה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד