ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
זה מחזק את האמונה

ראש הישיבה: להתפלל ש'כיפת ברזל' תצליח ליירט

"אמנם יש מערכות כנגד שמיירטות את הטילים, אבל גם על זה אנחנו צריכים להתפלל, להתפלל שזה יצליח, כך אנחנו נחיה אמונה, בלי זה, זה הרגשה של 'כוחי ועוצם ידי', ואחרי שזה הצליח, צריך להודות על זה לקב"ה", אמר הגר"ש מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז' בשיחתו לתלמידי הישיבה 

ראש הישיבה: להתפלל ש'כיפת ברזל' תצליח ליירט
הגר"ש מרקוביץ צילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ מסר אמש (מוצאי שבת) את השיחה השבועית בישיבה בהשתתפות מאות בני הישיבה ואברכיה.

במהלך השיחה אמר ראש ישיבת פוניבז': "יש מצוה להאמין שד' הוא בורא ומנהיג לכל הבוראים, עשה ועושה ויעשה לכל מהעשים, ומקיימים את המצוה הזאת כל זמן שחושבים על זה. ובשו"ע (או"ח ר"ל, ד') "הנכנס להקיז דם אומר, יהי רצון מלפניך ד' אלוקי שיהא עסק זה לי לרפואה כי רופא חנם אתה. ולאחר שהקיז יאמר, ברוך רופא חולים", ובחיי אדם (ח"א, ס"ה) הוסיף על כך "וכן קודם שיאכל או ישתה איזה דבר לרפואה, יתפלל תפלה זו, ולא יחשוב שיהיה איזה דבר לו לרפואה אלא ע"י הבורא ית"ש", לפני כל דבר של רפואה צריך להתפלל לקב"ה, מי שצריך עזרה מהקב"ה מן הראוי שיבקש ממנו, ושלא יראה כאילו יש איזה כוח ביד האדם לעשות משהו".

ראש הישיבה הוסיף: "אני חושב שעכשיו כשיש את המצב הזה של הטילים - חיצי מוות רח"ל, ואמנם יש מערכות כנגד שמיירטות את הטילים, אבל גם על זה אנחנו צריכים להתפלל, להתפלל שזה יצליח, כך אנחנו נחיה אמונה, בלי זה, זה הרגשה של 'כוחי ועוצם ידי', ואחרי שזה הצליח, צריך להודות על זה לקב"ה. ונראה שמי שלא נוהג כך, עובר על דינא דגמרא, על מה שהזכרנו מקודם".

"אנחנו צריכים להאמין בכל דבר בבורא עולם, ויתכן מצב שאדם יחיה את חייו, יאכל וישתה, ובכלל לא ירגיש לרגע שהכל בידי הקב"ה. וכשמברכים, אומרים "המוציא לחם מן הארץ", מי שחושב על מה שהא אומר, מאמין בקב"ה, ומי שלא חושב נכשל בכוחי ועוצם ידי. כל אחד ואחד נבחן מידי יום, מה הוא חושב, אם הוא חושב שהוא יכול להסתדר לבד, או שהוא יודע שהוא צריך לבקש עזרה מהקב"ה".

בתוך כך ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ כתב ביום חמישי האחרון מכתב חיזוק והתעוררות את המכתב פתח: "חזק ונתחזק בעם עמנו ובעד ערי אלוקינו".

"הנה ימים קשים מנשוא עוברים עלינו בארה"ק, עומדים עלינו לכלותינו מדרום ומצפון, ומתקיים לעינינו פסוקי התוכחה, עונשים נוראים ומזעזעים כל לב".

הגר"ש שליט"א מתאר במכתבו את אירועי יום רביעי בצפון: "והנה אתמול הומחש לנו הנאמר בסוף התוכחה 'ורדף אותם קול עלה נדף ונסו...ואין רודף, מליון יהודים סגורים בבתיהם בפחד של קול עלה נדף [עיין תו"כ שם]." "והנה בבחוקתי מפורש בתחילה העבירות שעליהם באה העונש, אבל ההחמרה הנוראה באה על ההליכה בקרי פעם אחר פעם, אחר העונש, וממשיכין כל אחד בדרכו ובהרגלו וזה יותר חמור מהעבירה עצמה."

לכך מוסיף ראש הישיבה על החובה עלינו: "על כן הבה אחים נחשב דרכינו נקבל על עצמנו להשתנות ולחיות את התורה במעשה וברגש קודש ללמוד ספרי יראה להקדיש זמן לתפילה לקיים מצוה שכוחה ואהבת את ד' אלוקך, ואהבת לרעך כמוך. להתאגד אגודות לשפר דרכינו ואיש לרעהו יעזורו להתקדם בעבודת ד' להשקיע בילדינו אהבה לתורה ומצוותיה."

"ונצפה לישועה שיתקיים ובכן תן פחדך...ובכן תן כבוד...וכל הרשעה כולה כעשן תכלה...ותמלוך אתה ד' לבדך." מסיים ראש ישיבת פוניבז' את מכתבו המעורר. וחותם את המכתב "מכלל המצפים לישועה (-)".

כזכור כפי שפורסם, בישיבת פוניבז' הורה ראש הישיבה להקדים את זמן חורף ליום שלישי.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}