כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
היום השביעי למלחמה

הירי לישראל התחדש אחרי שעות, טיל שוגר מעזה לצפון. צה"ל: "ערוכים בכל המזרח התיכון" | כל העדכונים

התחדש הירי לעבר שטח ישראל אחרי שעות ארוכות של שקט מתוח. רקטות נורו לאשקלון והשפלה - ולראשונה בוצע שיגור של טיל מעזה לגליל | צה"ל ממשיך לקרוא לתושבי צפון הרצועה לעזוב: "חמאס חוסם אותם" | דובר צה"ל: משפחות של 120 חטופים עודכנו | כל העדכונים

הירי לישראל התחדש אחרי שעות, טיל שוגר מעזה לצפון. צה"ל: "ערוכים בכל המזרח התיכון" | כל העדכונים
חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / freepik

אחרי למעלה מ-10 שעות, ארגוני הטרור בעזה חידשו את הירי לעבר שטח ישראל: רקטות נורו לעבר אשקלון, עוטף עזה ואזור השפלה. דווח על רקטות שפגעו בבתים באשקלון ובשדרות וגרמו לנזק רב. מערכת כיפת ברזל יירטה מספר רב של רקטות שנורו מהרצועה. לראשונה בוצע ירי מעזה לצפון הארץ ואזעקות נשמעו גם בצפת. מערכת 'קלע דוד' יירטה את הטיל, שלפי חמאס מגיע למרחק של 250 ק"מ.

בינתיים צה"ל ממשיך לקרוא לתושבי צפון הרצועה לעזוב את בתיה ולנוע דרומה. "אנחנו פועלים בניגוד לאופן שבו חמאס פועל כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. אנחנו מפנים אוכלוסייה זה כמה ימים. חמאס חוסם אותם, רוצה מגן אנושי כי הוא מתחבא במנהרות מתחת לבתים. הוא רוצה להציג לעולם אזרחים מתים כדי להציג את ישראל בצורה רעה", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי.

תקיפות צה\

דובר צה"ל מסר כי מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-258 חללים ומשפחות שכולות, וכן הודעות למשפחות של 120 חטופים. "אנחנו מתכוננים לשלב הבא במלחמה", אמר הגרי. "צה"ל ערוך בכל המזרח התיכון וצה"ל יפעל בכל במקום שיש בו אינטרס ישראלי. ממשיכים להתמקד בזירות הקרובות, בתוך מדינת ישראל, אם חמאס ימנע מתושבים בעזה להתפנות - האחריות תהיה עליו.  צה"ל יודע בכוחותיו לפעול באופן עצמאי, אבל לחשיבות התיאום להרתעה במזרח התיכון יש ערך רב. נכנסים לסופ"ש מתוח בכל הגזרות. אנחנו פרודים בכל המרחבים לתת מענה לכל תרחיש ביטחוני".

מוקדם יותר היום קרא צה"ל קורא לכל תושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה, כפי שמתואר במפה.

"ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל", נאמר בהודעת צה"ל לתושבים. "העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי. ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל".

בצבא אמרו כי "מחבלי חמאס מסתתרים בעיר עזה במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע. תושבי עזה נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי. צה״ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים".

עדכונים שוטפים:

17:45 - כאן תמו עדכוננו. נשוב ונעדכן אי"ה עם צאת השבת. 

17:37 - בבסיס שדה תימן הקימו בית חולים שדה עבור המחבלים שנפצעו כדי לטפל בהם במקום. ראש העיר באר שבע דנילוביץ׳ במסר לשרי הבריאות והביטחון ולממשלת ישראל: ״אין מקום לבית חולים לטיפול במחבלים באיזור שלנו. נתנגד בכל הכוח! במקום שתורידו את הלחץ ותקלו על ההתמודדות שלנו בכמה זירות בה בעת (טילים, נרצחים והרוגים, חטופים, נעדרים ופצועים)אתם יוצרים תסיסה מיותרת ומכניסים את הציבור לפאניקה. לא ניתן!״.

17:34 - הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו

מצורפים שמות החללים:
 
- רס״ל (מיל') חיים ישורון כצמן, בן 32, מחולית, רבש״׳צ הישוב

- סמל עמרי פרץ, בן 20, מאליכין, מפקד כיתה בגדוד 450, ביסל״ח

- סמ״ר איתי אברהם רון, בן 20, מנס ציונה, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני

- סמל רואי חיים גורי, בן 21, מאופקים, לוחם בסיירת חטיבת גולני

- סמל (מיל') עדי אודיה ברוך, בת 22, מקרית נטפים, סמלת מבצעים בחטיבה מרחבית יהודה

- סגן דור שדה, בן 22, מערוגות, מפקד מחלקה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי

- סרן גיא אדמוני, בן 25, מכפר עזה, קצין באגף המודיעין

17:31 - הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בשיחה עם אנשי יחידות אגף המודיעין בדרום: ״אנחנו סומכים עליכם, נמשיך לפגוע פגיעה קשה באויב״.

הרצי הלוי בבסיס אגף המודיעין בדרום // דובר צה\

17:29 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, יחד עם שר הביטחון, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים, ח"כ אריה דרעי ובכירי מערכת הביטחון.

17:24 - דובר צה”ל שב ומזכיר כי על מרחב אוגדת עזה מוטל צו שטח צבאי סגור ומבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט והיא מהווה סכנה ביטחונית חמורה.

כמו כן, צה”ל ימשיך להתאמן בשטחי האימונים (שטחי אש) ברחבי הארץ במהלך סוף השבוע, ויתכן וישמעו קולות ירי ופיצוצים בישובים הסמוכים.
נדגיש כי כניסה לשטחי האימון ללא תיאום מהווה סכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות.

צה"ל מבקש בכל לשון של בקשה מהציבור לא להיכנס למרחבים האסורים, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם - מדובר בסכנת חיים.

17:20 - דוברות מד"א: בהמשך לנפילה בגזרת רחובות: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח וולפסון אישה כבת 30 במצב בינוני כתוצאה מרסיסים. 

17:09 - חמאס מקבל אחריות על שיגור שלוש רקטות לעבר גוש דן.

17:06 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרות גוש דן והשפלה: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

17:00 - אזעקות ביישובים: תל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מערב, רחובות, בת-ים, חולון, סתריה, ישרש, רמלה.

16:59 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר אירע פיצוץ בגדר הגבול בחניתה. נגרם נזק קל לחומה. בתגובה, כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר שטח לבנון.

בהמשך, הופעלה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב.

16:57 - אזעקות ביישובים: כפר עזה, נחל עוז, עלומים, סעד.

16:40 - הודעה מהמועצה האזורית מטה אשר על אירוע ביטחוני מתרחש כעת בגזרת הגבול - תושבי חניתה, אדמית, ראש הנקרה, ערמאשה - יש להיכנס למרחבים מוגנים. ולהישמע להנחיות רכז הביטחון/צוות הצח"י. אנו בקשר רצוף עם כוחות צה"ל ונעדכן בכל התפתחות.

16:20 - משרד הבריאות הפלסטיני: 1799 הרוגים פלסטינים בעזה מתחילת המלחמה.

16:05 - חדירת כלי טיס עוין באזור עוטף עזה - בני נצרים

15:57 - מסתערבי משמר הגבול חיסלו 4 מחבלים שניסו להשחית גדר ולהשליך מטענים סמוך לטולכרם.

15:55 - הוסר החשש הבטחוני באזור חבל שלום והחלוציות. ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים.

15:36 - שבעה פלסטינים נהרגו מאז הבוקר ביהודה ושומרון במהלך עימותים עם כוחות צה"ל.

15:17 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר אזור צפון הארץ. לוחמי ההגנה האווירית ככל הנראה יירטו בהצלחה את השיגור. מדובר ביירוט מוצלח של מערכת קלע דוד.

15:15 - חמאס: לראשונה ביצענו ירי מעזה לעבר הצפון הרחוק.

15:14 - לאור המצב החריג בעיר אשקלון ולאחר הערכת מצב, שר הביטחון, יואב גלנט, הנחה את מערכת הביטחון לקדם החלטת ממשלה לסיוע כולל באופן דחוף לעיר.

15:10 - משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון לשעה 10:00, מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.

15:08 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות האחרונות בצפון הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

15:06 - הזרוע הצבעית של חמאס נוטלת אחריות על הירי לפיקוד צפון וטוענת ששיגרה את רקטת עיאש 250 בעלת טווח מוגדל.

15:03 - אזעקה באזור העמקים: אלון הגליל, אלוני אבא, אלונים, בית לחם הגלילית, בית שערים, בסמת טבעון, הסוללים, הרדוף, זרזיר, חג'אג'רה, כעביה טבאש, כעביה, כפר טבאש, מנשית זבדה, נופית, עדי, קריית טבעון - בית זייד, ראס עלי, רמת ישי, אל-ח'וואלד מערב, ח'וואלד, סואעד חמירה

גם במרכז הגליל: ביר אלמכסור, שפרעם.

גן באזור המפרץ: בית עלמין תל רגב.

15:02 - אזעקה בצפון ביישובים: כאוכב אבו אלהיג'א, מרכז אזורי משגב, כפר מנדא, דמיידה, קורנית, ביריה, עמוקה, מורשת, שכניה, מנוף, רקפת, צפת.

14:53 - לטובת הציבור ששומרים שבת יהיו מספר תחנות שיפעילו גל שקט וישדרו במקרה חלילה של אזעקות ומצבי חירום שלא יהיו.

תדרי הגל השקט ברדיו:

רדיו קול ברמה: 107.6 FM, 105.7 FM, 104.3 FM, 92.1 FM

רדיו קול חי: 102.5 FM, 93 FM , 92.8 FM

רדיו דרום: FM 101.5

כאן מורשת: 90.5 FM, 90.8 FM, 92.5 FM, FM 100.7

14:51 - שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בהצהרה לצד שר הביטחון גלנט: "כשנלחמנו בדאע״ש - ראינו רשע בעיניים. מה שעשה חמאס - זה לקחת את הרוע של דאע״ש למקום אחר".

14:45 - אשקלון תחת מתקפה: מהבוקר מעל 200 רקטות נורו לעיר, 48 זירות נפילה ורק נפגעת חרדה אחת. 

14:42 - מספר מחבלים חוסלו בטול כרם.

14:37 - גלנט במענה לעיתונאים: "אנחנו נמוטט את שלטון החמאס. אנחנו נשלול את היכולות הצבאיות שלו. נוודא שהאיום הזה לא יהיה קיים בגבולותינו. זה יהיה קטלני ולתמיד".

14:22 - מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי נמצא בשעות אלה בירושלים כדי לעמוד מקרוב על הערכות המשטרה. המפכ״ל קיים מוקדם יותר הבוקר דיון הערכת מצב בהשתתפות בכירי המשטרה ובעלי תפקידים הרלוונטיים לימי הלחימה | קרדיט: דוברות המשטרה.

המפכ\

14:18 - תיעוד: תושבים בעזה נמלטים בעקבות הקריאה של צה"ל להתפנות מבתיהם דרומה.

תושבי עזה נמלטים

14:16 - דוברות בית החולים ברזילי באשקלון: בשעה האחרונה הגיעו למרכז הרפואי ברזילי 5 נפגעים: 3 חרדה, ו-2 שנחבלו תוך כדי ריצה לממ״ד - במצב קל ובינוני.

14:14 - שייח' נעים קאסים, סגן מזכ"ל בחיזבאללה: "אנחנו תומכים ומוכנים, ואנחנו עוקבים מרגע לרגע אחר קרב "מבול אל-אקצא" וכאשר יגיע הזמן ננקוט בפעולה".‌‌

14:04 - צו שטח צבאי סגור הופעל במטולה בעקבות התקהלות והפרות סדר המתקיימות במרחב הגבול באזור מטולה. יצוין כי מדובר בצעדים אלו נעשים כמשנה זהירות בהתאם להערכת המצב.

14:00 - אזעקות באשקלון וביישוב הדתי ניצן.

13:55 - אזעקות בנחל עוז, זמרת, שובה.

13:30 - האירוע בזיקים: מחבל אחד חוסל.

13:25 - וושינגטון פוסט: לפי מסמך סודי ביותר של המודיעין האמריקני, מתקפה מסיבית של חיזבאללה "היא דבר לא סביר". מתחילת השנה, מנתחי המודיעין האמריקני אמרו כי יש מאזן הרתעה בין ישראל לחיזבאללה שמפחית את הסיכון למלחמה בקנה מידה מלא ב-2023

13:23 - דוברות עיריית מטולה: תושבים יקרים, אנחנו מבקשים לעדכן כי הבוקר הוצא צו אלוף המכריז על מטולה כשטח צבאי סגור. תושבים מתבקשים שלא לעלות לכיוון. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הצבא, מקיימים ישיבות הערכת מצב מדי יום ונמשיך לעדכן בכל ההתפתחויות.

13:21 - אזעקה באשקלון.

יירוטים מעל אשקלון - שימוש לפי סעיף 27א

13:15 - מזעזע: מתנדבי זק"א מדווחים בדקות האחרונות על איתור כמות גדולה של נרצחים בין גדר של אחד הקיבוצים לגבול עזה.

13:10 - דוברות מד"א: החל משעות הבוקר ועד כה (13:10) צוותי מגן דוד אדום הוזנקו לזירות בדרום הארץ בהם דווח על נפילות. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו סריקות והעניקו טיפול רפואי למספר נפגעי חרדה בלבד ללא נפגעי גוף.

13:02 - אזעקה בנירים, עין השלושה, ניר עוז.

13:00 - דוברות עיריית שדרות עדכון למטח האחרון: 7 נפילות בתוך העיר, מתוכן 5 פגיעות ישירות וודאיות. אין דיווח על נפגעים בגוף. נגרם נזק.

12:45 - דוברות עיריית שדרות: דיווח ראשוני על שתי נפילות בעיר. אחת מהן פגעה ישירות בבית. אין דיווח על נפגעים בגוף.

12:41 - עקב התארכות הפגישה הביטחונית המתקיימת כעת בבור הפיקוד בקריה, הצהרותיהם של שר הביטחון גלנט ומזכיר ההגנה אוסטין יחלו בשעה 14:00.

12:38 - אירוע בטחוני בסמוך לחוף זיקים: זוהתה דמות חשודה באזור, בוצע ירי לעברה. האירוע מתנהל.

12:37 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת שדרות: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק מספר זירות בהן דווח על נפילות.

12:36 - אזעקות בשדרות, איבים, ניר עם.

12:29 - דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון: ראשוני: כוחות מיוחדים הוקפצו לאזור תעשייה דרומית לאשקלון. נשמע ירי באזור. 

12:17 - אזעקות באשקלון ועוטף עזה.

12:14 - אזעקות בשפלה: גני יוחנן, סתריה, קריית עקרון, כפר ביל''ו, בית אלעזרי.

12:12 - שרת התחבורה אישרה כבר ביום ג׳ 10.10.23 לחברות התעופה הישראליות לבצע טיסות בשבת נוכח מצב החירום. ההנחיה הועברה לחברות באמצעות רת״א. משרד התחבורה רשות שדות התעופה ורת״א פועלים סביב השעון מתחילת המבצע להשיב ישראלים, חיילים, ציוד רפואי ובטחוני, על מנת לסייע למאמץ הלאומי.

12:09 - אזעקות צבע אדום באשקלון. לא דווח על נפילות.

12:00 - צה"ל השמיד עשרות עמדות לשיגורי כלי טיס עוינים (כטב"מים) שנבנו על גגות בתי אזרחים ברצועת עזה.

תיעוד מתקיפות עמדות שיגור כלי טיס עוינים

11:45 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשגרירים זרים: "עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטארי, ישראל עומדת בחובותיה בהתאם לדין הבינלאומי"

11:35 - דובר צה"ל: "בשבועיים הקרובים עתיד היה להיפתח מחזור גיוס נובמבר. לאור המצב הבטחוני, הגיוסים הקרובים יידחו. תאריכי הגיוסים החדשים נמצאים בטבלה העדכנית".

11:30 - אחרי שעות ארוכות של שקט: אזעקות צבע אדום באשקלון ובעוטף. דווח על מספר נפילות.

11:24 - שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נפגשים כעת ב״בור״ הפיקוד בקריה

11:09 - דובר צה"ל בהצהרה: "קראנו לתושבי העיר עזה להתפנות כדי לצמצם פגיעה, אבל חמאס קורא להם שלא להישמע להמלצת צה"ל גם בשעה הזאת. המוכנות של צה"ל היא בכל הגזרות. צה"ל יפעל בכל מקום שיהיה אינטרס ביטחוני למדינת ישראל. אנחנו פרוסים עם חיילי פיקוד העורף בכל היישובים במדינה לפי סדר עדיפויות, מהצפון ועד אילת. מתחילת המלחמה נמסרו הודעות ל-250 משפחות חללי צה"ל. מסרנו הודעות למשפחות של 120 חטופים, זה מדיר שינה מעינינו".

11:05 - חמאס בכרוז רשמי: "העם הפלסטיני העומד על משמרתו דוחה את איומי קברניטי הכיבוש לפנותם מעזה לדרום הרצועה ולמצרים. הכיבוש הציוני הפשיסטי שוגה באשליות אם הוא חושב שהלוחמה הפסיכולוגית שלו משפיעה על העם שלנו."

10:55 - בצל קריאות חמאס להפגין היום למען עזה. בירדן מאות תומכי טרור מנסים להגיע לאזור הגבול עם ישראל. כוחות הביטחון שם סוגרים צירים. גם בלבנון יש קריאות להפגין היום

עדכונים קודמים מהיום השישי ללחימה: צה"ל לתושבי צפון הרצועה - להתפנות בתוך 24 שעות

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד