כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
כותשים את עזה

בעולם נדהמים מכמות הפצצות שהטילה ישראל על חמאס

בעולם מפרסמים: ישראל הורידה על עזה תוך פחות משבוע כמות פצצות גדולה יותר ממה שארה"ב הורידה באפגניסטן במשך שנה שלמה. חיל האוויר מסר אתמול כי הטיל עד כה 6,000 פצצות נגד יעדי חמאס - מספר מדהים במהלך שישה ימים

בעולם נדהמים מכמות הפצצות שהטילה ישראל על חמאס
פלאש 90

ישראל הורידה תוך פחות משבוע אלפי פצצות על עזה, יותר ממה שארה"ב הורידה באפגניסטן בשנה שלמה, באזור הרבה יותר קטן והרבה יותר צפוף. כך אמר מארק גרלסקו, יועץ צבאי הולנדי מארגון PAX for Peace וחוקר פשעי מלחמה לשעבר של האו"ם בלוב. הוא עזר לתכנן תקיפות אוויריות עבור הפנטגון במהלך הפלישה האמריקנית לעיראק, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

תקיפות ישראליות בעזה
חיל האוויר מסר אתמול כי הטיל עד כה 6,000 פצצות נגד יעדי חמאס - מספר מדהים במהלך שישה ימים, כך לפי מומחי לוחמה.

המספר הגבוה ביותר של פצצות ותחמושת שהוטלו בשנה אחת במהלך המלחמה באפגניסטן היה קצת יותר מ-7,423, אמר גרלסקו. במהלך כל המלחמה בלוב דיווחה ברית נאט"ו על הטלת יותר מ-7,600 פצצות וטילים ממטוסים, כך על פי דו"ח של האו"ם.

העיתון מציין כי חמאס חיפש את הסכסוך הזה במאמץ לעצור את התהליך האזורי של נורמליזציה עם מדינות ערב ולהעלות את הפרופיל שלו, הוא קיבל בברכה מלחמה קרקעית - למרות הסבל הבלתי ידוע שהיא תגרום.

"אנחנו בעצם מחכים לפלישה קרקעית ישראלית כי אנחנו לא יכולים להתעמת עם מטוסי הקרב האמריקנים מהשמיים", אמר בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק בראיון ל'אקונומיסט' ביום רביעי. "אבל יש לנו אנשים קשוחים בשטח; הם יכולים להתמודד עם כל איום".

 

עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד