כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חוששים מהשוואה לדאעש

חילוקי דעות בצמרת חמאס על חטיפת נשים וילדים

חילוקי דעות בין מנהיגי חמאס על ההחלטה לחטוף נשים וילדים ישראלים. פלג אחד קורא לשחרר את השבויים הללו. חלק מההנהגה החמאסית מודאג מכך שחמאס הושווה לדאעש, ומבחינתם זה עלול לספק לגיטימציה לתקיפה ישראלית קשה יותר בעזה

חילוקי דעות בצמרת חמאס על חטיפת נשים וילדים
רכב של חמאס בשדרות צילום: Jamal Awad/Flash90

מנהיגי חמאס חלוקים בדעה בנוגע להחלטה לחטוף נשים וילדים, פלג אחד רוצה לשחרר כמה מהשבויים הישראלים. לדברי סוכנויות הביון של המזרח התיכון, בחמאס מאמינים כי הפעולות הללו (חטיפת נשים וילדים) ערערו את התמיכה העולמית בעזה במתקפת הנגד של ישראל, כך דיווח ה'טיימס' הבריטי. הטיימס דיווח כי סוכנויות הביון הללו עוקבות מקרוב אחר חמאס.

המחבלים פרסמו סרטונים מחרידים שבהם נראים חמושי חמאס גוררים אמהות וילדיהם הקטנים לעבר משאיות שיצאו לעזה. בין הסרטונים נראתה חסרת ישע שירי ביבס, בת 30, נחטפת מביתה יחד עם בנה אריאל בן השלוש ובנה כפיר בן התשעה חודשים. מאז לא שמעו ממנה משפחתה.

בעוד שהדעה הרווחת בקרב מנהיגי חמאס שלקיחת 150 בני הערובה תיצור תמיכה בקרב הפלסטינים וגם תהווה קלף מיקוח שימושי לחילופי שבויים, כמה מהם מאמינים שזו הייתה טעות לחטוף נשים וילדים, כך אמרו סוכנויות הביון ל'טיימס'.

חלק מההנהגה החמאסית מודאג מכך שחמאס הושווה לדאעש, ומבחינתם זה עלול לספק לגיטימציה לתקיפה ישראלית קשה יותר בעזה.

ה'דיילי מייל' מציין כי עם זאת, בהתחשב בכך שראשי חמאס הזהירו שהם לא ישחררו בני ערובה עד שהלחימה תסתיים והם יוציאו להורג שבויים ישראלים אם התקיפות האוויריות יימשכו, אין זה סביר שהפלג הזה יוכל לשכנע את האחרים לוותר על הנשים והילדים.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד