כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
איבד את הוריו

נער בן 16 שניצל: "אמא שלי מתה עלי"

נער בן 16 ניצול הטבח בשמחת תורה סיפר כי הוריו מתו מולו. רותם מתיאס, בן ה-16, סיפר לרשת ABC. "הדבר האחרון שאבא שלי אמר שהוא איבד את היד ואז אמא שלי מתה עליי"

נער בן 16 שניצל: "אמא שלי מתה עלי"
פעילות זק"א במבצע חרבות ברזל צילום: דוברות זק"א

כאשר מחבלי חמאס הסתערו על הקיבוץ של רותם מתיאס בשבת האחרונה, הנער בן ה-16 עזר להוריו לחסום את דלתות ביתם בכל דבר שהם מצאו - מזרונים ושולחנות. אבל זה לא הספיק.

החמושים פתחו באש לעבר ביתם, כשהם ריססו כדורים דרך החלונות. הוריו של מתיאס, שלומי ודבורה, נהרגו לנגד עיניו. "המחבלים פתחו את הדלת", סיפר מתיאס, אזרח ישראלי-אמריקאי לרשת ABC בתכנית "בוקר טוב אמריקה".

"הם זרקו רימון או משהו שהתפוצץ", המשיך. "הדבר האחרון שאבא שלי אמר שהוא איבד את היד ואז אמא שלי מתה עליי".

רותם שכב בשקט כשהסתתר לבד מגואל בדם במשך שעות, כאשר מחבלי חמאס חזרו לחפש אחר ניצולים. הוא הצליח לשלוח הודעת טקסט קצרה לבני המשפחה המורחבת, לרשום: "ההורים מתו, סליחה".

"פשוט עצרתי את הנשימה שלי, הורדתי אותה ככל שיכולתי", אמר מתיאס לרשת ABC. "לא זזתי. נבהלתי. לא השמעתי שום רעש. התפללתי לאלוקים שלא ימצאו אותי".

לאחר מכן הציתו המחבלים את ביתו של רותם מתיאס ואחרים בקיבוץ, ואילצו אותו לעזוב. בסופו של דבר הוא נמצא וחולץ על ידי כוחות ישראליים.

רותם נמצא בבית חולים סורוקה בבאר שבע, לצד אחותו הגדולה, שגם היא הסתתרה לאורך החוויה הקשה אך הצליחה להתבצר בחדר בטוח.

האחים היתומים נמצאים כעת עם סבם, אילן, שסיפר על הטבח הנורא: "הם חזרו, הם רצו לוודא שהם הרגו את כולם", אמר אילן לרשת ABC. "הם הציתו אש וזה סיפור שמקורו בשואה, הם הציתו את האש כדי לוודא שאם יהיו ניצולים, הם ייצאו והם יוכלו לרצוח אותם".

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד