כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
שינה את דעותיו

הפרופ' מהשמאל הקיצוני מפתיע: לא לרחם על תינוקות בעזה

חצרוני, שידוע בדעותיו הקיצוניות, מפתיע בימים האחרונים עם סדרת ציוצים ניציים במיוחד בהם הוא קורא לפגוע קשות בעזה ולא לרחם על חפים מפשע ותינוקות

הפרופ' מהשמאל הקיצוני מפתיע: לא לרחם על תינוקות בעזה
פרופ' אמיר חצרוני צילום: מתוך פייסבוק

פרופ' אמיר חצרוני שנודע כאיש שמאל קיצוני אנטי-ציוני שמרבה לדבר בגנותה של מדינת ישראל, שינה במפתיע את דעותיו מאז החלה מתקפת הפתע האכזרית של חמאס - ומהבעת דעות פרו-פלסטניות מובהקות, הוא החל להביע ברשתות החברתיות דעות ניציות ואף קריאות להפגיז את עזה ללא רחמים.

"מדוע אני עומד במלחמה הזו חד משמעית בצד הישראלי ואפילו לא בוכה אם מנתקים לעזתים את החשמל והמים?", כתב. "בשביל להבין את עמדתי צריך להבחין בין התמונה ההיסטורית הכוללת למצב כרגע. אם מסתכלים על התמונה ההיסטורית, המסקנה שלי הייתה ונשארה שהפלשתינים הם הצד המקופח. בארץ ישראל גרים 13 מיליון בני אדם. כמעט חצי מהם ערבים וברור שהחלק שהם מקבלים מהעוגה קטן בהרבה מהאחוז שלהם באוכלוסייה.

"מגיעה להם מדינה. מגיע להם שדה תעופה. מגיע להם נמל. לא מגיע להם לחיות תחת כיבוש. אבל, וזה אבל ענקי, כל העוולות שאנחנו ביצענו במהלך השנים כלפי הפלשתינים, כל האדמות שלקחנו וההתנחלויות שהקמנו עליהן, לא מצדיקות אפילו קמצוץ מההתנהגות החייתית של חמאס.

"החמאסניקים לא הרגו חיילים של צה"ל שהטילו עליהם עוצר (את זה אפשר היה אולי להבין עם כל הצער שבדבר); הם רצחו בדם קר ילדים, נשים, בליינים, אזרחים זרים, אנשים שאין להם קשר קלוש שבקלושים לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הם לקחו בשבי זקנים חולי אלצהיימר וחטפו תינוקות רק כדי לרצוח אותם בדרך לעזה. חמאס לא בני אדם. אין להם זכות קיום. לרחם עליהם במלחמה עכשיו זה כמו לרחם על נאצים במלחמת העולם השנייה", כתב.

בציוץ אחר כתב: "אם כבר החריבו את השכונות הכי יפות בעזה (יופי זה עניין יחסי) וגייסו למילואים גם את יועז הנדל וגם את עמיחי שיקלי - למה תחנת הכוח בעזה עדיין עומדת? לא מחסלים את התשתיות לפני שנכנסים בעוצמה עם הסלבים?".

בציוץ נוסף וניצי במיוחד כתב: "האם עדיף לסגור את החשמל והמים לעזה בשקט או ברעש? אם נסגור בשקט - אז ביביסטים יתעצבנו שיש עדיין חשמל ומים בעזה. אם נסגור ברעש - פרופסורים למדעי הכלום יגישו תלונה להאג על פשעי מלחמה ורביב דרוקר יעשה כתבת תחקיר איך סגרו את המים והחשמל לעזה בלי להודיע. כנראה עדיף לסגור בשקט, אבל האמת שזה לא כל כך משנה. בסוף תהיה תלונה להאג ותהיה כתבת תחקיר של רביב דרוקר. חשיבותם מוגבלת. מה שחשוב כרגע זה להעיף כמה שיותר מהר את החמאס לים - גם אם כמה תינוקות עזתים - המחבלים של 2043 - ימותו על הדרך. יהיה להם תחליף בוודאות. זה לא שאני בעד פשעי מלחמה, אבל אין בצד השני אויב ג'נטלמני שמשחק לפי הכללים. יש שם אנשים שלוקחים אזרחים בשבי ובדרך לשבי הורגים אותם. לרחם עליהם זה כמו לרחם על גרמניה במצור על ברלין ב-1945".

על ההחלטה של הממשלה לסגור את המים והחשמל לרצועה כתב: "ישראל כץ אף פעם לא היה כוס התה שלי (למרות שהוא מצחיק), אבל אם הוא אכן יודע לסגור את הברז כמו שהוא יודע לדבר (אני בספק) זה הדבר הטוב הראשון שחבורת המטורללים שהרסה בפחות משנה את מה שנבנה ב-75 שנה עושה. התשובה לשאלה מה ישתו בעזה היא שברגע שחמאס ייכנע הברז ייפתח. אם כמה מחבלים ימותו מחוסר נוזלים - תסמכו עליהם שיבואו תחליפים. זה אכן לא הומניטרי לסגור זמנית את הברז, אבל זה הרבה פחות הומניטרי לעשות טבח במסיבת טבע".

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד