ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
אחרי הנאום ההיסטורי של ביידן

התמיכה האמריקנית בישראל: שר החוץ יגיע לביקור

אחרי נאומו ההיסטורי של הנשיא ביידן שבו הביע תמיכה חסרת תקדים בישראל, נפשית ומעשית, הודיע דובר הבית הלבן כי שר החוץ בלינקן ינחת בישראל ביום חמישי | נושאת המטוסים האמריקני הגיע הערב למי הים התיכון | מוקדם יותר הערב הבהיר ביידן כי לא יהסס להתערב במידת הצורך

התמיכה האמריקנית בישראל: שר החוץ יגיע לביקור
אנתוני בלינקן צילום: לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע ביום חמישי לביקור בישראל, בעקבות מלחמת חרבות ברזל המתנהלת מול ארגוני הטרור בעזה. את הדברים אישר דובר הבית הלבן, מתיו מילר בהצהרה היומית שלו לתקשורת.

כמו כן ציין הדובר כי לפחות 20 אזרחים אמריקנים מוגדרים נעדרים, זאת לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר הערב (שלישי) בנאומו השלישי מאז פרוץ המלחמה, כי לפחות 14 אמריקנים נרצחו על ידי מחבלי חמאס. "איראן ידעה על התכנון של חמאס, אבל לא את הטיימינג", טען הדובר מילר.

בינתיים ,נושאת המטוסים הגיע למי המזרח התיכון יחד עם מטוסי קרב רבים. מפקד סנטקום, פיקוד המרכז האמריקני, מייקל קורילה, אמר על הגעת נושאת המטוסים: "הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל - אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה".

בתוך כך, דווח בארה"ב כי כוחות מבצעים מיוחדים של ארה"ב הועמדו בכוננות במדינה אירופאית סמוכה - למקרה שיקראו למבצע שחרור בני ערובה.

הנשיא ביידן נשא הצהרה מוקדם יותר הערב ואמר: "יש רגעים שבהם רוע מזוקק מתרחש ותושבי ישראל עברו רגע כזה השבוע. ידיהם המגואלות בדם של חמאס. ארגון שכל מטרתו להרוג יהודים. יותר מ-1,000 אזרחים נרצחו, בהם לפחות 14 אזרחים אמריקנים. תיאורים הופכי קרביים של תינוקות נרצחים, צעירים בפסטיבל מוזיקה שנועד לחגוג שלום, נשים שנאנסו והוצעדו, הורים שניסו להשתיק ילדיהם כדי שלא יגלו אותם. ואלפי פצועים. הטראומות האלה אף פעם לא עוברות".

"זה מתועב. הברוטליות של חמאס מזכירה את דאעש ברגעים הנוראיים ביותר", המשיך ביידן. "ברגע זה, עלינו להיות ברורים: אנו עומדים לצד ישראל! אנו עומדים לצד ישראל! נדאג שיהיה לישראל כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אין שום צידוק לטרור. חמאס לא נלחם למען כבוד העם הפלסטיני אלא כדי להשמיד את מדינת ישראל. חמאס מציע רק טרור ושפיכות דמים בלי התחשבות במי שמשלם את המחיר".

"לישראל יש זכות וחובה להגיב להתקפות אלה. סיימתי עכשיו שיחה שלישית עם נתניהו ואמרתי לו שתגובתנו במקרים כאלה היא מהירה וחזקה. נוסיף לעמוד מאוחדים בתמיכה באנשי ישראל הנאבקים בטרור ובשנאה. אנו שולחים תחמושת וציוד לכיפת ברזל. נדאג לכך שלא יחסרו לישראל הציוד הנדרש כדי להגן על עצמה. כשהקונגרס ישוב נבקש מהם לממן את הצרכים האלה. זה לא עניין פוליטי אלא על ביטחון העולם וביטחון אמריקה".

"הגברנו את נוכחותנו הצבאית באזור כדי להגביר את ההרתעה שלנו. אנו מוכנים להעביר נכסים צבאיים נוספים אם צריך. לכל מי שחושב לנצל את המצב: אל תעשו זאת!", הזהיר ביידן. "הלב שלנו שבור אבל נחישותנו לא נפגעה. אנו נוקטים צעדים ברחבי אמריקה בהגברת נוכחות משטרתית ליד מוסדות יהודים ועובדים כדי לזהות כל איום אפשרי מבית".

"זה רגע שבו אמריקה צריכה להתאחד ולהתאבל עם מי שאבל. אין מקום באמריקה לשנאה נגד יהודים, מוסלמים, כולם. אנו דוחים את הטרור, מגנים את השנאה כמו תמיד. זה מה שאמריקה מאמינה בו. במשך 75 שנים ישראל עמדה כערובה לביטחונם של ישראל בעולם. שלא יהיה שום ספק שארה"ב עומדת לצד ישראל ותדאג לכך שהמדינה היהודית תוכל להגן על עצמה היום, מחר ובכל עת. אנו לצד ישראל, שלא תטעו", סיכם נשיא ארצות הברית.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד