ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
הנאום הדרמטי של ביידן

הערכות: קרוב ל-1,200 נרצחו, היתקלויות בעוטף עזה וסמוך לאשקלון | עדכונים שוטפים

הנשיא האמריקני בנאום יוצא דופן של תמיכה: "נתערב לצד ישראל אם יהיה צורך" | צה"ל ממשיך להילחם במחבלים בעוטף עזה, היתקלות גם סמוך לאשקלון | דובר צה"ל: "לא נפסיק במאמץ לחסל בכירים. זה יקבל עדיפות עליונה" | בישראל מעריכים כי מספר הנרצחים מתקרב ל-1,200

הערכות: קרוב ל-1,200 נרצחו, היתקלויות בעוטף עזה וסמוך לאשקלון | עדכונים שוטפים
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

בישראל ממשיכים לספור את הנרצחים, ונשיא ארצות הברית מצהיר על תמיכה חסרת תקדים במדינה היהודית: בישראל מעריכים הערב כי מספר הנרצחים במתקפת הפתע של חמאס עשוי להגיע ליותר מ-1,200, בזמן שהיתקלויות עם מחבלים עדיין נרשמות בשטח הארץ. שתיים כאלו אירעו רק הערב באזור זיקים וסמוך לאשקלון.

גם בצפון לא היה רגוע במהלך היממה האחרונה. אחרי שארגון חיזבאללה דיווח אתמול על מספר מפעיליו שנהרגו מאש צה"ל, זוהו היום כ-15 שיגורים משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה שיגורים בהצלחה, עשרה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. בהמשך דווח גם ירי נ"ט לעבר ישראל, לא דווח על נפגעים.

הערב נתן נשיא ארצות הברית נאום יוצא דופן והביע תמיכה נחרצת בישראל. "אנחנו עומדים לצד ישראל! נעמוד לצדה ונבטיח שלישראל יש את מה שדרוש על מנת לשמור על אזרחיה, להגן על עצמה ולהגיב למתקפה הזו. אין שום צידוק לטרור. אין שום צידוק", אמר ביידן. 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמר היום: "לא נפסיק במאמץ לחסל בכירים. זה יקבל עדיפות עליונה. ההנחיה לכוחות ברורה - לאתר מחבלים ולהשמיד. אנחנו מייצרים הגנה חזקה על הגבול באמצעות קיר ברזל. היו ניסיונות חדירה היום - המחבלים חוסלו לפני שהגיעו לגדר. חיסלנו מתחמים צפופים שחמאס פעל מהם כי חשב שלא נעז לפגוע בהם".

עדכונים שוטפים:

01:55 - עשרות מטוסי קרב תקפו הלילה מעל 70 מטרות ברחבי דרג' תופאח. אזור דרג' תופאח משמש כקן טרור עבור ארגון הטרור חמאס וממנו יוצא לפועל פעילויות רבות נגד ישראל. כמו כן, נתקף מבנה צבאי בשימוש ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. 

00:20 - חיזבאללה מפרסם תיעוד מפגיעת טיל מדויק בנגמ"ש צה"לי מוקדם יותר היום.

תיעוד פגיעת חיזבאללה בנגמ\

23:59 - דובר צה"ל מפרסם תיעוד מהשמדת ביתו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס.

תקיפת ביתו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס

23:57 - משלוח ראשון ועליו תחמושת אמריקאית נחת בישראל: מטוס ועליו תחמושת מתקדמת נחת הלילה בבסיס ׳נבטים׳. התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים.

23:44 - הודעת המועצה האזורית שדות נגב: תושבי כפר מימון, תושיה, זמרת, שובה, שוקדה ועלומים, תקומה וסעד בהמשך להודעה הקודמת, ניתן לחזור ולשהות בסמיכות למרחבים המוגנים.

23:43 - דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי מעדכן כי ביתו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה הושמד במסגרת תקיפות צה"ל ברצועה.

23:41 - אלוף (במיל') אהרן זאבי פרקש, ראש אמ"ן לשעבר ל'כאן 11': "יש איסוף מודיעין ממוקד בעזה שתכליתו לגלות את המקומות שבהם נמצאים החטופים".

23:36 - מזכ"ל גדודי חיזבאללה בעיראק, אחמד אל-חמידאווי, איים כי הטילים שלהם יכו את הבסיסים האמריקנים, אם הם יתערבו במערכה. לדבריו, הטילים, המל"טים והכוחות המיוחדים נמצאים בכוננות שיא.

23:26 - נושאת המטוסים הגיע למי המזרח התיכון יחד עם מטוסי קרב רבים. מפקד סנטקום, פיקוד המרכז האמריקני, מייקל קורילה, אמר על הגעת נושאת המטוסים: "הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל - אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה".

23:22 - דובר צה"ל: ראשוני: צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב רצועת עזה.

23:11 - דיווח על חילופי ירי בשדות נגב.

23:07 - דובר צה"ל: לוחמי צה"ל מגדוד 17, בסיוע אש אווירי של כלי טיס מאויש מרחוק ומסוק קרב, ניהלו בשעה האחרונה חילופי אש עם מספר מחבלים באיזור התעשייה באשקלון. הלוחמים חיסלו שלושה מחבלים וממשיכים כעת בסריקות במרחב. במקום התפתחה שריפה במהלך האירוע, וכוחות כיבוי בדרכם למקום.

23:00 - לפני זמן קצר, במהלך הפרת סדר אלימה בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים שכללה ירי זיקוקין מסיבי ויידוי אבנים לעבר הכוחות, שוגרו זיקוקין בכינון ישיר ומטווח קצר לעבר לוחמי מג״ב שפעלו במקום ופגעו באחד מהלוחמים.

בתגובה לסכנה שנשקפה לחייהם, הגיבו הלוחמים בירי לעבר שני המפגעים ונטרלו אותם, ובהמשך נקבע מותם. גם בשעה זו, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים פועלים במקום.

22:56 - בשל התארכות ישיבת הקבינט: פגישת נתניהו וגנץ נדחתה למחר בשעה 11:00.

22:52 - דוברות המשטּרה: בהמשך לפרסומים ברשת בדבר "חשד לחדיֹרת מחבלים בשילת סמוך למודיעין", נבהיר כי מדובר בפרצה ישנה ללא אינדיקציה של תנועת חשודים או חשד לפח"ע ולפיכך- אין אירוע חריג.

22:50 - הודעת המועצה האזורית שדות נגב: תושבי כפר מימון, תושיה, זמרת, שובה, שוקדה, תקומה, עלומים וסעד. יש לנעול דלתות ולהיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

22:48 - דובר צה"ל: ראשוני: כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי וירי מרגמות לעבר מקור הירי בשטח סוריה.

22:46 - דוברות עיריית אשקלון: בהמשך לחילופי הירי באחד המפעלים באזור התעשייה הדרומי באשקלון אותרו המחבלים וחוסלו על ידי כוחות צבא ומשטרה שהיו במקום.

בעקבות כך ובהמשך למספר דיווחים דומים, ועל מנת לנקוט במשנה זהירות למען בטיחות התושבים, תושבי העיר מתבקשים לצמצם ככל הניתן יציאה מהבתים בשעות הקרובות, בדגש על רצועת החוף, ולשמור על דריכות ועירנות גבוהה.

עדכונים נוספים יימסרו בהתאם לצורך. אנא התעדכנו באמצעי המדיה הרשמיים של העירייה

22:45 - הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב.

22:40 - ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן על החמאס: "לא ראינו ברבריות כזאת בכל תולדות מדינת ישראל. הם גרועים אפילו מדעאש - וכך עלינו להתייחס אליהם".

שיחת נתניהו עם ביידן

22:35 - הירי התחדש: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

22:30 - דובר צה"ל: ראשוני: זוהו מספר שיגורים לפני זמן קצר משטח סוריה לשטח ישראל, חלקם חצו לשטח ישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח.

22:25 - הירי באשדוד: ככל הנראה ירי כוחותינו על כוחותינו בשל טעות בזיהוי.

22:10 - היתקלות סמוך לאשקלון: חשד שהמחבלים חדרו מהאוויר. אירוע ירי באשדוד, הרקע נבדק.

22:00 - דובר מחלקת המדינה האמריקנית: שר החוץ האמריקאי בלינקן צפוי להגיע לישראל בימים הקרובים.

21:35 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אומר הערב בהצהרה כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל, וכי מטרתו היחידה של חמאס "לרצוח יהודים. הם כמו דאעש". הוא ציין כי "משפחות שלמות נטבחו, זה רשע טהור", ועדכן כי לפחות 14 אזרחים אמריקנים נרצחו בידי מחבלי חמאס.

21:30 - גורמים בישראל מעריכים כי מספר ההרוגים עומד על לפחות 1200 נרצחים וחללים, וכי מספר החטופים שנמצאים בידי חמאס עומד על יותר מ-200. כך מדווח איתמר אייכנר ב-ynet.

ישיבת הקבינט המדיני בטחוני בקריה בתל אביב

21:25 - נשיא ארה"ב ביידן בהצהרה: "נרצחו 1,200 בני אדם, הרגו תינוקות, רצחו משפחות שלמות".

21:19 - דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון: ראשוני: התקלות של כוחות משטרה וצבא באזור זיקים. פרטים נוספים בהמשך. כוחות במקום - האירוע מתנהל.

21:10 - עלה ל-1000 מנין הנרצחים.

20:46 - הג’יהאד האיסלאמי הודיע שישגר מטח רקטות בשעה 21:00 לעבר תל אביב.

20:41 -דובר צה״ל בהצהרה: "בבארי אותרו 103 מחבלים שנהרגו בקרבות ויש עוד מאות גופות מחבלים ביישובי העוטף". עוד אמר: "הרמטכ״ל ביקר היום בצפון. הפיקוד מוכן לכל אירוע".

20:39 - דובר צה"ל: כוח צה"ל מגדוד 52 של חטיבת השריון 401, בשיתוף עם כח לוחמים מיחידת מגלן, זיהה מוקדם יותר היום ארבעה מחבלים חמושים במרחב חוף זיקים. כוחות מגדוד 17 (ביסלמ"ח) ניהלו עם המחבלים חילופי אש במרחב וחיסלו אותם.

20:37 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: ״ביממה האחרונה הכפלנו את התקיפות האוויריות, מאות מחבלים נהרגו״. עוד אמר: ״לא נפסיק במאמץ לחסל בכירים - זה בעדיפות עליונה״. הגרי הוסיף: ״תוקפים כל הזמן - אין רגע של שקט בעזה״.

20:25 - למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת הלחימה ועד כה 570 פצועים בדרגות חומרה שונות עם מספר רב של פצועים אנוש וקשה.

20:06 - וול סטריט ג'ורנל: ארה"ב שוקלת לשלוח נושאת מטוסים נוספת לאזור.

19:59 - צה״ל החל לתגבר ביממה האחרונה את מערכי ההגנה המרחבית וכיתות הכוננות ביישובים ברחבי הארץ באלפי כלי נשק. כלי הנשק מחולקים על ידי צה"ל במטרה לחזק את מערכי ההגנה ביישובים.

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד