כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אכזריות בלתי נתפסת

שחזור מצמרר: "ריססו את אמא מכף רגל ועד ראש"

"אנחנו מתקרבים ומזהים את הגופה של אמא שלי, הם ריססו אותה מכף רגל ועד ראש". בצלאל טליה שאיבד את אמו בטבח בקיבוץ עין השלושה וגויס למילואים בצו 8, שחזר באופן מצמרר, "המתים כואבים, המחדלים כואבים, אבל כרגע אנחנו בלחמה"

שחזור מצמרר: "ריססו את אמא מכף רגל ועד ראש"
פגעי רקטה בת"א צילום: Eric Marmor/Flash90

בצלאל טליה, שאיבד את אמו, והתגייס בצו 8 להילחם במבצע 'חרבות ברזל', שיחזר בראיון לרדיו 'גלי ישראל' את רגעי האינה והדאגה שעברו עליו עד לגילוי גופתה של אמו הי"ד מחוררת מכדורים רבים שנורו לעברה: "הבנתי שקרה משהו חריג באזור. לא האמנתי שזה מה שקורה. אחותי הייתה בחדר יולדות באסותא אז אמא שלי הלכה לחג לעין השלושה לעזור עם הנכדים, אז אחותי מתקשרת אלי ואומרת לי מה קורה ושאין צבא ואין כלום. התלבטתי מה לעשות, הבאתי חבר שישמור על המשפחה שלי ואני ואחי מתארגנים על ציוד ונוסעים לשם".

"אחותי אומרת לי ׳אמא לא עונה לי׳, אז אני ואחי נוסעים. הגענו לצומת שנמצאת עשרה ק"מ מעין השלושה ונתקלים בגופה של לוחם מג"ב וגופה של מחבל. אחותי מעדכנת אותי שיש מחבלים על הצירים ומזהירה שהם מחפשים רכבי יהודים, נכנסנו לואדי שם ותוך כדי נעים רגלית לכיוון עין השלושה. זה קרה בערך בשעה 11. לא ראינו שם חיילים. הגענו באחת וחצי לעין השלושה והיינו הכח הראשון שם, אני ואחי התחלנו לחפש את אמא שלנו. הייתי בטוח שאנחנו באים למיקום של אמא שלי ומוצאים אותה… אנחנו מתקרבים ומזהים גופה, זו הייתה אמא שלי, ריססו אותה מכף רגל ועד ראש באינספור כדורים".

בצלאל המשיך וסיפר: "אמא שלי עלתה לארץ לבד ואני רוצה שכמה שיותר אנשים יבואו למסע הלוויה שלה. אנחנו בשעה של מלחמה עכשיו, אני בצו 8 כרגע, אני שם הכל בצד. המתים כואבים, המחדלים כואבים, אבל כרגע אנחנו בלחמה. המחבל שריסס את אמא שלי לא עניין אותו אם אמא שלי צמה ביום כיפור או בעד או נגד הרפורמה, הוא פשוט ריסס, עם ישראל - אנחנו חייבים להיות מאוחדים עכשיו! אנחנו חזקים ואנחנו ננצח!".

אביבה פולד, תושבת נתיב העשרה, שיחזרה בראיון ברדיו 103FM את רגעי האימה: "לא יכולנו לצאת החוצה, משום שלא ידעו כמה מחבלים ובאילו אזורים. כל הזמן היה ירי בין הבתים. יש לי ילדים שגרים ברחבה של היישוב, אני מתקשרת אליהם והם לא עונים לי כי אין קליטה למטה, הם שמעו קולות בערבית סביב הבתים, ניסו לפתוח את הדלתות".

עוד אמרה פולד בכאב: "אני מזועזעת. מי היה מאמין שמדינה ריבונית, מדינה חזקה כמו שלנו, יכלה לספוג כזו מכה? אנחנו בשוק, לא מעכלים את זה עדיין. מציאות עגומה, אנחנו די מבולבלים, איבדנו הרבה מחברינו מכיתת הכוננות. משום מקום נחתו עליהם רחפנים, התחילו להכות בהם, עברו בית-בית, ריסקו, הרגו, רצחו. איך נפלנו לדבר הזה?".

אילן רגב, אביהם של איתי ומאיה שהשתתפו במסיבה באזור רעים וקיים חשש לחייהם אמר ברדיו 103FM: "כשיש רעידת אדמה, תוך שעה יש צוותים ויש מוכנות. קרה מקרה בעזה שהרעיד את אמות הסיפים, ואין שום גורם מוסמך שיידע לטפל ויהיה להורים למי לפנות. מדובר פה באזרחים בני 18, אלוהים ישמור. יכול להיות שהבת שלי דיממה למוות. יכול להיות שיש שם 200 הרוגים".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד