כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"אסור לזלזל באויב"

לא נכון לצאת כעת למבצע קרקעי נרחב בעזה

"זה מצב מסוכן. הנקמה תבוא. המחיר ייגבה. זו חובה היסטורית. אין שום ויכוח ודיון. וכמובן שנגבה מחיר מקסימלי בינתיים, אבל לא בכיבוש קרקעי". כך ד"ר רן ברץ ראש מערך ההסברה של נתניהו לשעבר

לא נכון לצאת כעת למבצע קרקעי נרחב בעזה
הריסות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ד"ר רן ברץ, ראש מערך ההסברה לשעבר, מפרסם דעה לא פופולרית בימים אלה, דעה נחרצת נגד כניסה קרקעית לעזה.

"אני שותק ומתלבט, מתלבט ושותק. אבל בסוף אני חייב להגיד, ויודע שזה לא הלך הרוח הציבורי, אבל זו חובתי: לא נכון לצאת כעת למבצע קרקעי נרחב בעזה. הם (האיראנים) לא טפשים. הם מוכנים וציפו לתגובה הזו, בעוד שאנחנו באפילה מודיעינית גדולה".

לדבריו, "הסיכון שמדובר במלכודת רב-זירתית גבוה. אסור לזלזל באויב. המטרה כרגע צריכה להיות לייצב את המצב והגבולות. זה הרבה יותר דחוף, ודורש פריסת כוחות רחבה, כי כל הגזרות מתעוררות. צריך גם להבין איך ומה לא ראינו. למדנו שיש לנו המון נקודות עיוורות ביחס לאויב שחשבנו שאנחנו יודעים עליו כמעט הכל".

"זה מצב מסוכן. הנקמה תבוא. המחיר ייגבה. זו חובה היסטורית. אין שום ויכוח ודיון. וכמובן שנגבה מחיר מקסימלי בינתיים, אבל לא בכיבוש קרקעי. לא בתנאים שהם (האיראנים) כופים עלינו ושהם בנו והכינו במשך זמן רב, כשאנחנו באפילה. עכשיו הזמן לייצב מצב גבולי ומסוכן, ולבנות במהירות מחדש את הכוח והיכולות. זו החובה הקיומית והמיידית".

לסיכום כותב ד"ר ברץ: "לא ללכת בנתיב שהאויב סלל לנו. מלחמה ארוכה לפנינו. עוד ישלמו כולם מחיר מלא. אבל בתנאים שאנחנו נכפה, לא להיפך. עם ישראל יעמוד וינצח".

מלחמת חרבות ברזל עזה רן ברץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד