ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
24 שעות אחרי

משיבות לביקורת: "לא היינו מוכנים לזה"; התצפיתניות מדברות

24 שעות לאחר ההלם הראשוני, התצפיתניות מתארות את האירוע שלדבריהן היה מעבר ליכולתן | על המחבלים שפרצו לבסיס בו הן מוצבות וירו בחבריהן והחיילים הרבים שנשלחו הביתה לחופשה לרגל החג מה שהביא לחוסר משמעותי בכח האדם

משיבות לביקורת: "לא היינו מוכנים לזה"; התצפיתניות מדברות
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

השמועות על פריצה של מאות מחבלים מכיוון שטחה של רצועת עזה לעבר שטח ישראל שהגיעו במהלך בוקר שמחת תורה הכו את אזרחי המדינה בהלם. המחשבה כי לא ניתן לעבור את גדר המערכת התמוססה ובמקומה קיבלנו גדר עבירה בקלות תוך שדחפורי החמאס עוברים בראש במטרה למוטט את הגדר ולאפשר לעזתים כניסה ללא ביקורת לישראל. 

מי שסופגות את מירב הביקורת הן התצפיתניות שמוצבות בדרך קבע אל מול המסכים וצופות בדריכות בתנועה המתרחשת על הגדר - בדיוק בשל סיכוי לפרוץ מתקפת פתע כמו זו שפרצה אמש.

אחת מהתצפיתניות שהייתה במשמרת תיארה את תחושותיה ברשת החברתית וכתבה כי "משמרת שהתבררה כסיוט, לא חשבתי בחיים שאראה דבר כזה בתצפית – עשיתי כמיטב יכולתי. כולנו נלחמנו הכי טוב שאפשר. הם הפתיעו אותנו ולא היינו מוכנים לזה, חצי מכוח האדם היה בבית ברגילה של סוכות ובשבת, לא היה שום מידע מודיעיני לגבי זה".

עוד הוסיפה כי היו מחבלים שהצליחו לפרוץ לתוך הבסיס ולפגוע בחבריה ליחידה: "טיפלתי בפצועים תוך כדי שמחבלים מסתובבים בבסיס שלי, בבית השני שלי ורוצחים לי חברים. שנתיים התכוננתי לרגע הזה – אבל שום דבר לא מכין אותך לרגע האמת. רעש מטורף, דם בכל מקום. 16 שעות נעולות בחמ"ל קטן עם הרבה תקווה ותפילות".

חברתה הוסיפה והסבירה כי האירוע הנוכחי היה הרבה מעבר ליכולות של התצפיתניות: "הבנות שיושבות שם מונעות ומסכלות חדירות ואירועים שלא שמעתם עליהם, הפעם זה לא היה בידיים שלהן. הן עשו כל מה שהן יכולות. גם לתצפיתנית הטובה והמוכשרת ביותר אין איך לנהל אירוע אחרי שצולפים לה במצלמה, או שהיא מכריזה בקשר ואין תשובה.

ילדות בנות 18 טיפלו בחברים הפצועים שלהן, התחבאו במשך יותר מ-8 שעות מפני מחבלים שהסתובבו בבסיס שלהן ורצחו את החברים הכי טובים שלהן. האירוע הזה לא קם ונפל על המצלמות בגדר, במיוחד על מצלמות לא עובדות אחרי שירו בהן עם RPG".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד