כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
אימה ברחובות ישראל

"שיחקנו אותה מתות - ככה ניצלנו": העדויות הקשות

בני הזוג שתיארו כיצד בנם ירה במחבל והם המתינו שבע שעות לכוחות צה"ל עם גופה במסדרון | הצעירים שהיו במסיבה סיפרו על הצלתם ועל חבריהם שהובלו לכיוון הרצועה | "זו הייתה כיתת יורים" 

"שיחקנו אותה מתות - ככה ניצלנו": העדויות הקשות
מתקפת הפתע על ישראל צילום: פלאש 90

עדויות קשות מהלחימה שהתרחשה הבוקר מציירות תמונה עגומה על היערכות לקויה ועל ההלם ששרר בשעות הראשונות לאחר פרוץ המחבלים את גדר הגבול עם עזה. האירוע הראשוני היה לאחר שבמסיבה שהתקיימה באזור בשעות הבוקר פרצו מחבלים וירו לכל עבר.

ליאור, שנכח במסיבה, סיפר ל-'Ynet' שבסביבות השעה חמש וחצי בבוקר ראה זיקוקים ואז נחתה עליו הבנה שאלו פצמ"רים. "אני פרמדיק צבאי בהכשרה. עליתי על כפפות והתחלתי לעזור. בשלב הזה חשבתי שזה רק פצמ"רים - ואז הגיעו קולות של ירי". עוד הוסיף כי הצטרף למאבטחים ויחד הם פינוי פצועי מירי למרפאה היישובית. "הייתה פצועה קשה שגססה לנו מול העיניים, היינו עם המשטרה והחפ"ק ואז התחילו לירות עלינו וברחנו משם.

לא הייתה לנו ברירה ועזבנו אותה. התחילו לירות עלינו מכל הכיוונים, לא ידענו לאן לרוץ בכל מקום שרצנו התחילו יריות. חזרנו לפצועה לחפ"ק ושוב ירו. ברחתי עמוק ליער ואיבדתי את כולם. התחבאתי בשיח ביער בערך שבע שעות עם עוד חמישה אנשים. שמענו את המחבלים צועקים, הולכים, מחפשים, במזל הם לא הגיעו אלינו. ראינו אש לידינו. התפניתי עם טנקיסט שירו אר פי ג'י על הטנק שלו וכל הטנק שלו נשרף.

רק הוא הנהג ניצל ועוד אחד שנפצע קשה. המחבלים ניסו לעלות על הטנק והוא דרס אותם. הם נכנסו פנימה חטפו לו את הנשק והוא התחיל לרוץ, הוא התחבא מתחת לרכב אזרחי ושוב הגיעו מחבלים ואיכשהו הם לא הרגו אותו. דפקו לו אבן בפנים. מזל שיש לו קסדה. לאורך כל הזמן שאני הייתי בשיח היה לנו טלפון שם וניסינו לשלוח את המיקום שלנו ולנסות לדבר עם אנשים שיביאו חילוץ".

משה, שהיה אף הוא באירוע הדגיש כי המחבלים הצעידו את הצעירים ממקום המסיבה לרצועת עזה ברגל. "מרעים לרצועה יש כמה קילומטרים, רואים את זה בסרטונים, מדובר בכמות גדולה של אנשים. אם תהיה פעילות נחושה והתקפית עכשיו - אנחנו נוכל להימנע מטרגדיה הרבה יותר גדולה".

אסתר בורוכובה, בת 19 מבת ים, סיפרה גם היא לאתר 'ידיעות': "אני פצועה בגב, יש פה המון פצועים והמולה. בשעה 07:00 החל מטח ורצינו לברוח הביתה לא חשבנו שירו עלינו מחבלים - הם ירו עלינו מטווח קרוב, הצלחתי ללחוץ גז נכנסתי בין המחבלים. היו לידנו הרבה הרוגים צעירים והרבה מחבלים. צעיר עם שיער מתולתל לקח אותנו עם ג'יפ, ירו בו והאוטו התהפך. שיחקנו אותה מתות, אני והחברה. הוא ניסה לסייע לנו ואז ככה ניצלנו. יצאנו בלי שריטה אני והחברה עשינו את עצמנו מתות ככה ניצלנו - זה היה טבח מחבלים מטווח אפס".

לירן, שהייתה גם היא במסיבה, סיפרה גם היא כי המחבלים הגיעו בכביש וחיכו ביציאה מהאזור שבו התקיימה. "זה קרה ברגע. המחבלים הגיעו בצד ימין של הכביש ואז ירדו מרכב לבן גדול, סוג של טנדר, הם ירו מטווח קרוב זה היה נורא חלק נכנסו למכונית כמוני והתחלנו בנסיעה מטורפת. אני לא מצליחה ליצור קשר עם עוד הרבה אנשים שהיו שם, המשפחות מנסות לסייע לאתר זה פשוט סיוט".

נאוה וגבי אנקר מקיבוץ נירים שסמוך לגדר הגבול, סיפרו ל-'Ynet': "קמתי בבוקר לעשן סיגריה. השעה הייתה 06:15 השחר בקושי הפציע. פתאום ראיתי שובל של אור בשמיים וככה התרחיש ההזוי הזה התחיל. לאט לאט התבהרה התמונה המזוויעה".
הבן שלהם גר גם הוא בקיבוץ ושהה כל החג בממ"ד, יחד עם שלשת הבנות שלו "רק מאוחר יותר הבנו שאנחנו מוקפים מחבלים ושמענו יריות של נשק קל. הבן שלי שמע קולות בתוך הבית ופשוט יצא וירה במחבל כשהבנות שלו בממ"ד. ככה שעות על גבי שעות, עם גופה במסדרון. כוחות צה"ל הגיעו אחרי שבע שעות בערך".
עוד תיארו כיצד הם נמצאים בממ"ד כבר שמונה שעות ללא אוכל. "אני הולכת לשירותים צמודה לגב בעלי ואוחזת בקפידה באקדח. יום שלם בממ"ד בלי אוכל גם מבוגרים וגם הילדים. באיזשהו שלב נכנסתי לנעלי הסבתא ליצנית אוחזת באקדח ועושה 'צחוקים' כדי לשעשע את האווירה המבעיתה בממ"ד ולשלוח סרטון לנכדיי. ועדין אנחנו בממ"ד מקפידים על הנחיות פיקוד העורף".
מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד