כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
מתקפת פתע על ישראל

לפיד לנתניהו: "מוכן להקים ממשלת חירום"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי בעקבות המצב הקשה הוא מוכן להקים ממשלת חירום יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה", אמר

לפיד לנתניהו: "מוכן להקים ממשלת חירום"
לפיד ונתניהו בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע היום (שבת) כי הוא מוכן להקים ממשלת חירום יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת "לנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו".

הצעתו של לפיד היא דרמטית ועליה הכריז לאחר שנפגש עם ראש הממשלה נתניהו שם עודכן לגבי ההתרחשויות. יצוין פגישת לפיד ונתניהו התקיימה אחר הצהריים היום וחלקה הייתה בארבע עיניים. בסביבת לפיד בהבהירו קמת ממשלת החירום לא תכלול גורמים כגון אנשי עוצמה יהודית. 

לפיד כתב: "מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב זירתית. נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הבטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו".

עוד אמר: "הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאויבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. היא תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, פרסם מוקדם יותר הצהרה שבה לא התייחס להקמת ממשלת אחדות, אך הבהיר כי הוא מגבה את הממשלה ואת מערכת הביטחון בפעולותיהם נגד הטרור.

"נצא מהמערכה הזו חזקים יותר עם הישגים שיבנו הרתעה חזקה מאי פעם. אפשר להצליח להפתיע את מדינת ישראל אבל אי אפשר להכריע אותה", אמר. 

 

יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}