כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סקר

רוב מוחלט: לא לגיטימי בשום מקרה להפריע לתפילה במרחב הציבורי

לפי הסקר רק 12 אחוזים סוברים כי הפרעה לתפילה לגיטימית אם היא מתקיימת בהפרדה | כחצי מהמשיבים החילונים ענו כי בכל מקרה הפרעה אינה לגיטימית

רוב מוחלט: לא לגיטימי בשום מקרה להפריע לתפילה במרחב הציבורי
תפילת מוצאי יו"כ בת"א צילום: ראש יהודי

סקר שנערך עבור 'מעריב' בידי 'לזר מחקרים', בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All, עסק בסוגיות הבוערות שעל סדר היום בכלל ובפרט בנושאי דת ומדינה ברקע האירועים וההפרעות לתפילה ביום הכיפורים בתל אביב.

לפי הסקר, רוב מוחלט של היהודים בישראל, 71%, סבורים שלא לגיטימי בשום מקרה להפריע או לנסות למנוע תפילה במרחב הציבורי. כמו כן, מהסקר עולה כי 12% סבורים שהפרעה לתפילה במרחב הציבורי לגיטימית אם היא מתקיימת בהפרדה בין נשים לגברים, ו־6% חושבים שלגיטימי להפריע או לפגוע בתפילה במרחב הציבורי בכל מקרה.

מהתפלגות התשובות בין חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים, עולים שינויים משמעותיים בדעות. בתשובה לשאלה: האם לגיטימי או לא לגיטימי לנסות למנוע או להפריע לתפילה המתקיימת במרחב הציבורי? – התשובות היו:

בקרב משיבים חילונים: 12% השיבו – לגיטימי בכל מקרה, 22% - לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים, 51% - לא לגיטימי בשום מקרה, 7% - לא יודע.

בקרב משיבים מסורתיים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 2%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 8%, לא לגיטימי בשום מקרה – 80%, לא יודע – 10%. בקרב משיבים דתיים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 4%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 2%, לא לגיטימי בשום מקרה – 87%, לא יודע – 7%.

בקרב משיבים חרדים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 0%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 0%, לא לגיטימי בשום מקרה – 98%, לא יודע – 2%.

ראש יהודי סקר דעת קהל חדשות הפרדה גברים נשים כיכר דיזנגוף יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד