כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
האפשרויות של ביידן כולן גרועות

חוקר אמריקאי: איראן על סף הפיכתה למדינה גרעינית

מומחה לאיראן התייחס למאמצים נרחבים מצד ארה"ב להניע את איראן להאט את קצב תוכנית העשרת האורניום שלה, ולהפחית את המתיחות במזרח התיכון. איראן הורתה לסוכנים שלה בעיראק ובסעודיה להפסיק את התקפותיהם החוזרות ונשנות על חיילים אמריקאים

חוקר אמריקאי: איראן על סף הפיכתה למדינה גרעינית
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

מאמר במגזין האמריקאי "National Interest" מזהיר כי איראן נמצאת כעת על סף הפיכתה למדינה גרעינית, וכי הבית הלבן מתחיל לקבל את המציאות הזו.

חוקר המזרח התיכון, גרג בריידי, ציין במאמר כי התברר לאחרונה כי קיים מאמץ רחב יותר להניע את איראן להאט את קצב תוכנית העשרת האורניום שלה ולהפחית את המתיחות באמצע מזרח.

הוא הסביר שהמטרה של זה היא "לבנות הבנות בלתי פורמליות עם איראן" על ידי יידוע אותה על "הקווים האדומים" של האמריקאים והקלה ברורה של ההשפעה של הסנקציות על יצוא הנפט האיראני, במקום לנהל משא ומתן על הסכם רשמי שיהיה כפוף להסכם הגרעין האיראני על ידי הקונגרס.

החוקר מאמין שגישה זו לא תקבל תמיכה ציבורית רבה בוושינגטון הן מהמפלגה הדמוקרטית והן מהמפלגה הרפובליקנית. עם זאת, בהיעדר חלופות טובות יותר, גישה זו מהווה הזדמנות עבור ממשל ביידן להגביל את הסלמה של המשבר עם איראן "ולהתנגד למהלכים של סעודיה להעלות את מחירי הנפט, שניהם עלולים לערער את סכויו של ביידן להיבחר מחדש בשנת 2024"

לפי המאמר, תוצאות המאמצים הללו בנתיב הגרעין האיראני עדיין צנועות עד כה. החוקר האמריקני ממשיך וטוען כי ברור שאיראן הורתה לסוכנים שלה בעיראק ובסעודיה להפסיק את התקפותיהם החוזרות ונשנות על חיילים אמריקאים הפרוסים שם.

הוא ציין כי איראן עדיין מתנגדת לנוכחות ארה"ב בשתי המדינות הללו, ועשויה להחליט לסגת מצעד זה, אך היא מסירה כעת מקור חיכוך נוסף שעלול להסלים למשבר.

בריידי אמר שאיראן על סף הפיכתה למדינה גרעינית, "מצב שלא ניתן לשנותו לנצח, גם אם יפרוץ סכסוך צבאי".

איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד