כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
כך הגיבו בעירייה ובמינהל

"רשעות נוראית" | הסרט לנשים שעורר סערה בשכונה

אחרי אירועי יום הכיפורים בתל אביב שזעזעו את רוב אזרחי המדינה, מודעה על הקרנת סרטים בחול המועד לנשים ונערות בלבד עוררה זעמם של קומץ חילונים בשכונה, כאשר שלושה מהם הגיעו למקום אמש בעת ההקרנה כדי לעורר פרובוקציה | התגובות חריפות

"רשעות נוראית" | הסרט לנשים שעורר סערה בשכונה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מודעה על הקרנת סרטים לנשים הפכה לצנינים בעיני קומץ חילונים תושבי ירושלים. מדובר באירוע של המינהל הקהילתי גנים, המיועד לתושבי השכונות המעורבות קרית מנחם ועיר גנים, בו יוקרן סרט של יוצרת חרדית.

לאחר הזעם ברשתות החברתיות ופנייה למינהל הקהילתי, נמסר לתושבים כי מדובר בהמלצה. עקב הפרסום הכריזו תושבים כי יגיעו במוצאי החג להשמיע את קולם ולרכוש כרטיסים לסרט שיוקרן.

בן לב קדש, מנהל חטיבת הביניים בבית הספר הניסויי ומוביל של 'התארגנות קבוצת חילונים וליברלים' בעיר הגיב ואמר: "לא מדובר בטבילה ולא בהרצאה. אלא בהקרנת סרט. גם ביום שני מתוכננת שם הקרנת סרט "לנשים ולנערות" וביום חמישי מתוכנן מיצג מציאות מדומה בהפרדה מגדרית. מנהל קהילתי בשכונה מעורבת מקיים פעילות תרבות שאינה דתית, בכללים של בית כנסת".

מעיריית ירושלים נמסר: "האירועים המדוברים אינם מוכרים לעירייה ולא תוכננו בשיתוף עמה. מלשון הפרסום שנשלח, האירועים אינם אירועים בהפרדה מגדרית. קרי, אירוע שאליו מוזמנים גם גברים וגם נשים וביניהם ישנה הפרדה בדמות מחיצה. בפרסום מודגש כי האירועים נפרדים, מתקיימים בשעות שונות, מוגדרים רק לבנות או רק לבנים, ובמינון שווה וללא אפליה (כמו בבריכה או בספריה). לכן, לכאורה, אין פה אירוע בהפרדה המוגדר כאסור עפ"י החוק ושיש לאכוף אותו, כפי שהעירייה עשתה לא פעם באירועים שכן התקיימו בהפרדה".

במינהל הקהילתי גנים סותרים את דברי עיריית ירושלים בנוגע לקשר של העירייה לאירועים. מהמינהל הקהילתי גנים נמסר: "מדובר באירועי סוכות שיזמה עיריית ירושלים במסגרת תוכנית 'מורשת מן המזרח'. בנוסח הפרסום נפלה טעות, ובהמשך לפניות נשלחה הודעה לתושבים המבהירה כי כלל תושבי השכונה מוזמנים ומוזמנות להשתתף. עוד הובהר, כי אופי הפעילות בחלק מהאירועים מותאם במיוחד לבנות ונשים מהמגזר החרדי, והדבר מופיע בתור המלצה בלבד".

ברשת פורסמו תיעודים שבהם נראו שלושה גברים חילונים בלבד יושבים באולם שרובו מלא בנשים ונערות דתיות וחרדיות. המקרה מצטרף לפיצוץ התפילה בכיכר דיזנגוף בליל יום הכיפורים שזכתה לגינויים מקיר לקיר מרוב אזרחי המדינה.

אחת העיתונאיות שפרסמה את התמונה, כתבה: "גברי השכונה הגיעו להקרנה שיועדה לנשים ונערות ומנעו את קיום האירוע הנפרד. למי שלא הבין מאירועי השבועות האחרונים, החוזה נפתח מחדש".

עיתונאי 'משפחה' קובי בורנשטיין הגיב וכתב ב-X: "רשעות נוראית. אין דרך אחרת להגדיר את זה. להרוס את החג לנשים ונערות שהגיעו להקרנה בהפרדה רק כי לכם זה לא מתאים. ספרו לי עוד על נאורות, ליברליזם, זכויות נשים ודמוקרטיה".

כתב חדשות החוץ של 'בחדרי חרדים', יענקי פרבר זעם גם הוא וכתב: "גברים סמרטוטים, חבורת אפסים". עורך מגזין 'משפחה', אריה ארליך תהה: "את גאה בגועל המרושע הזה???".

"אז הנה אתם/ן חבורת סמרטוטים/ות והמשותף בניכם/ן לבין הקיצוניים החרדים. שניכם/ן נגד הקרנות סרטים לבנות אפילו בהפרדה". הגיב בזעם דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי.

ירושלים הפרדה גברים נשים סרט לנשים בלבד סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד