כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"מציאות זו אינה מתקבלת על הדעת"

הח"כ מקפיא את החוק להסדרת תפילה בהפרדה

"לאחר שהתייעצתי עם רבנים ואישי ציבור החלטתי בעת הזו להמתין עם קידום החקיקה למועד אחר. אנחנו מחויבים לתקן ולאפשר חופש דת ושיוויון אמיתי אך לא להכריע אף אחד". כך אמר ח"כ אוהד טל על הקפאת החוק שלו להסדרת תפילה בהפרדה במרחב הציבורי

הח"כ מקפיא את החוק להסדרת תפילה בהפרדה
סליחות בכותל המערבי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעקבות השסע העמוק שנפער בחברה הישראלית לאחר ההתפרעויות האלימות במהלך יום הכיפורים בתל אביב, החליט ח"כ אוהד טל מ'הציונות הדתית', להמתין עם הגשת החוק להסדרת תפילה בהפרדה במרחב הציבורי.

חבר הכנסת טל מסר: "רק השבוע פורסם כי בניו יורק אישרה העירייה לקהילה יהודית לקיים אירוע בהפרדה במרחב הציבורי 'מטעמי דת' אך מתברר שמה מותר ליהודים בניו יורק אסור במדינת היהודים. עיריית תל אביב מקיימת אין סוף אירועים בהפרדה מגדרית, כולל תפילות למוסלמים - אבל העירייה ובית המשפט אוסרים זאת על תפילת יהודים".

לדבריו, "מציאות זו אינה מתקבלת על הדעת ומחייבת תיקון. לצד זאת, עלינו כהנהגה לפעול באחריות להורדת הלהבות, ולאחר שהתייעצתי עם רבנים ואישי ציבור החלטתי בעת הזו להמתין עם קידום החקיקה למועד אחר. אנחנו מחוייבים לתקן ולאפשר חופש דת ושיוויון אמיתי אך לא להכריע אף אחד".

ח"כ אוהד טל. צילום: דוברות הכנסת.

ההחלטה באה למרות החלטת עיריית תל אביב לבטל את ההיתר שניתן לארגון לטובת קיום אירועים במהלך חג הסוכות - והאירועים לא יתקיימו. בשל ההחלטה הארגון מנוע מהקמת סוכה וכן קיום אירוע של הקפות שניות שנערך ברחובה של עיר מידי שנה.

לטענת העירייה הביטול מגיע לאחר שהארגון "הפר את תנאי ההיתר שניתן לה לתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף על ידי הצבת במה ללא היתר נדרש ושימוש באמצעים פיזיים להפרדה מגדרית בניגוד למדיניות העירייה".

עוד כתבה העירייה כי "ביום הכיפורים הפך מאירוע תפילה לאירוע מבזה של ריחוק והדגשת השונה, ושל הפרת סדר ציבורי משמעותית שכמעט והתפתחה לתגרה המונית. קיים חשש ממשי שהמשך קיום אירועי חגי תשרי מטעם ארגון 'ראש יהודי', בפרט בכיכר דיזינגוף, בתקופה הקרובה, יביא להתלקחות נוספת, אשר תחולל שוב הפרות סדר ציבורי בעיר".

הפרדה גברים נשים תל אביב כיכר דיזנגוף אוהד טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}