כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
לקראת הדיון מחר

תוכנית הקואליציה למקרה שבג"ץ יקבע שחוק הנבצרות לא חל על נתניהו

בקואליציה מתכננים לחוקק מחדש את חוק הנבצרות - זאת במקרה שבג"צ יחליט כי הוא לא יחול על נתניהו. יחד עם זאת, היום תקפו שרים בישיבת הממשלה את הדיון שייערך מחר בבג"ץ בעניין

תוכנית הקואליציה למקרה שבג"ץ יקבע שחוק הנבצרות לא חל על נתניהו
נתניהו במשרד ראש הממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לקראת הדיון הדרמטי מחר: בקואליציה מתכננים לחוקק שוב את חוק הנבצרות, זאת בהנחה שבג"צ יקבע שהחוק לא יחול על נתניהו, כך פורסם ב'חדשות 12'.

בפתח ישיבת הממשלה היום מתחו השרים שלמה קרעי ועידית סילמן ביקורת על דיון הנבצרות שצפוי להתקיים מחר בבג"ץ.

קרעי אמר: "מה שיקרה מחר בבית המשפט העליון הוא חסר תקדים. בג"ץ הולך לבטל את הבחירות ולומר שאין דמוקרטיה בישראל כי היועמ"שית תוכל להגיד לראש הממשלה ללכת הביתה. זה בלתי מתקבל על הדעת. מקווה שבבג"ץ יתעשתו ולא יובילו אותנו לפי התהום הזה. הכנסת לא תוכל לאפשר זאת".

בשבוע שעבר השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לבג"ץ בעניין חוק הנבצרות. בתגובה כתב נתניהו: "משמעות דחיית כניסתו של החוק לתוקף הינה אחת: רמיסה ברגל גסה את הכרעתם של רבבות אזרחי ישראל".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "עם כל הכבוד לעותרים, במדינת ישראל לא יתקבל שלטון האליטות של אפלטון וקולו של כל אחד מבוחרי סיעות הקואליציה שווה לקולו של כל אזרח אחר. לבית המשפט העליון אין כל סמכות להתערב בחוק יסוד".

"ליועמ"שית אין כל סמכות להוציא ראש ממשלה נבחר לנבצרות, ואין לה כל סמכות לקבוע שאפשרות תיאורטית כשזו תיוותר על קנה, בניגוד מוחלט לרצון הבוחרים. קבלת העתירה עלולה לגרום למצב שבו היועמ"ש, שאינו נבחר ציבור, ייקבע במקום הציבור הרחב מי יכול לנהל את המדינה ומי לא", כך לדבריו.

בנימין נתניהו בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד