מיד לאחר החגים: יבואנית הענק מעלה מחירים
בפעם הרביעית השנה יבואני הענק 'דיפלומט' תעלה מחירים | "העלייה תהיה באחוז משוקלל של טואלטיקה 4.01%, מזון 3.37%" נכתב בהודעת החברה
- ראובן כספי
- י"א תשרי התשפ"ד
מיד לאחר החגים יבואנית הענק דיפלומט מתכוונת לייקר את מוצריה שוב, בפעם הרביעית בשנה האחרונה. דיפלומט מייבאת עשרות מותגים ביניהם גי'לט, אוריאו, מילקה, פנטן, גי'קובס, היינץ, פמפרס, אריאל ועוד.
בחברה כתבו בהודעה לקמעונאים הבוקר כי "העלייה תהיה באחוז משוקלל של טואלטיקה 4.01%, מזון 3.37%". לאחרונה הודיעו ביבואנית הענק כי הם מקטינים מספר מוצרים כמו קפסולות כביסה, מרכך כביסה וחבילות סכיני גילוח.
בחברה הצהירו שיעשו את זה כחלק מהדו"חות הכספיים שפורסמו. "למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך, ולאור הימשכות היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה שאם לא — תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", נכתב בדו"ח החברה לסיכום הרבעון השני.
לפני כחודשיים מנכ"ל החברה, נועם וימן, העניק ריאיון מיוחד ובו פרש את הסיבות ליוקר המחיה בישראל. "אני מנסה בכל כוחי לבטל או לדחות עליות מחירים, אבל המנגנון הוא כזה שהיצרנים הגדולים קובעים". לטענתו, "אם נפתח את השוק לתחרות, אולי היצרנים יורידו מחירים", אמר. עוד הסביר כי לחברתו, בתור יבואנית, אין שליטה על המחירים. "הם נקבעים על ידי היצרניות הגדולות, שמכירות את מבנה השוק וקובעות את המחירים", והוסיף כמשל כי "היצרנית של ג'ילט, למשל, קובעת מה יהיה המחיר המקסימלי על המדף בישראל, בלי קשר לעלויות". ועל כן לטענתו, "אין לנו כמעט שום כוח מול היצרנים הגדולים, הם קובעים את המחיר ואנחנו רק מפיצים".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות