י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כפייה פרוגרסיבית

הרבנים מגנים את מפגן השנאה: "מחר יאסרו עלינו ברית מילה"

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל ורבה של צפת הרב שמואל אליהו מגיבים הערב למראות הקשים ממפגן השנאה שהתרחש עם כניסת צום הכיפורים בכיכר דיזנגוף | הרב לאו: "היום המיוחד ביותר בשנה הפך בשל הסתה פראית של גורמים שונאי דת ליום עצוב. יש מי ששכחו את מהות היום והמשיכו את גלי השנאה הרוחשת"

הרבנים מגנים את מפגן השנאה: "מחר יאסרו עלינו ברית מילה"
הרב דוד לאו והרב שמואל אליהו צילום: דוד כהן, פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו מגיב למפגן השנאה שהתרחש בעת כניסת יום הכיפורים בתל אביב ואמר: "שמעתי בצער רב על האירועים שקרו סביב התפילה ביום הקדוש ביותר לעם ישראל. היום המיוחד ביותר בשנה הפך בשל הסתה פראית של גורמים שונאי דת ליום עצוב. יש מי ששכחו את מהות היום והמשיכו את גלי השנאה הרוחשת".

לדבריו, "לתפילות הגיעו תושבי תל אביב אשר ביקשו להתפלל כפי ההלכה בלי לכפות דבר על אף אחד אלא רק עבור מי שמעוניין מעוניינת בכך ואז ראינו כי במסווה של חופש מונעים מציבור רחב מאד להתפלל כפי מנהגיו. האירועים מזכירים ימים קשים בהיסטוריה היהודית. מדינת ישראל אשר הוקמה כבית לעם היהודי צריכה להוות מקום שניתן לחיות בו כפי שהיהדות מחייבת. כל הטוענים שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית אנא זכרו שהיהודית לא פחות חשובה מהדמוקרטית".

לסיום אמר הרב לאו: "כיליד תל אביב אין לי ספק שרוב תושבי תל אביב סולדים מההפרעות והמחאות כנגד תפילות יום כיפור ברחובה של עיר, ואני קורא למי שממשיכים להלהיט את הרוחות תעצרו, תעצרו לפני שיהיה מאוחר".

"הם כופים עלינו להתפלל לפי הערכים הפרוגרסיביים שלהם"

רבה של צפת, הגאון הרב שמואל אליהו, היה חריף יותר בתגובתו והזהיר כי הצעד הבא "מחר יאסרו עלינו ברית מילה".

"מי שראה את כל ה"דמוקרטים" כופים באלימות את הערכים שלהם על ציבור דתי ומסורתי, מבין שמדובר באנשים אלימים שמשתמשים בשם הדמוקרטיה כדי לכפות בכח את הערכים שלהם על הרוב. לא מדובר פה בהתגוננות שלהם מפני הכפיה שלנו.  אף אחד לא כפה עליהם להתפלל במעורב או בנפרד. אף אחד לא כפה עליהם לצום או לאכול כשר".

עוד הוסיף הרב אליהו: "אבל מה אנחנו רוצים מהם? יש להם גיבוי של בית המשפט. כשבפעם הבאה יגידו לכם שבית המשפט מגן על המיעוט מפני עריצות הרוב, תשאלו על מי הוא הגן בפסיקה ההזויה הזו! לאור הפסיקה הזו, הפריעו לאנשים בחיפה להתפלל בבתי הכנסת שנבנו באוהלים. לטענתם בתי הכנסת הללו הם שטחי ציבור ואסור להתפלל בנפרד. אל תגידו שלא אמרנו לכם, מחר יאסרו עלינו הליברלים עם השופטים המתקדמים שלהם להתפלל גם בבתי הכנסת הרגילים".

"המפגינים ימצאו מספר עותרות שיבקשו את הגנת בית המשפט על כך שבבית הכנסת הן צריכות להתפלל בנפרד מהגברים. שופט "מתקדם ונאור" יאסור עלינו להתפלל כפי אמונתנו גם בבתי הכנסת הבנויים. הם יאמרו כי בתי הכנסת הם שטחי ציבור ואסור להדיר נשים במרחב הציבורי".

"אחריהם יבואו עותרים שיעתרו כנגד הזכות של הורים למול את הילדים שלהם. ומה שלא הצליחו לעשות במשך גלות של אלפי שנים, יצליחו לעשות בשם "החופש והשוויון". זה נראה לכם הזוי? כבר הוגשה עתירה לבית המשפט העליון לאסור על ההורים למול את הבנים שלהם. מה ימנע מהם לאסור בשם הקידמה והערכים הליברלים שלהם את ברית המילה? כל הפוליטיקאים שנותנים גיבוי לאנשים האלימים הללו היום, יסבירו לכם מחר כי איסור ברית מילה הוא חוקי ולגיטימי".

לסיום אומר רבה של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, "אני מחפש את איש מרכז שמאל שיעז להרים את קולו כנגד הכפיה החילונית הזאת. כנגד המפגינים האלימים. מישהו שיבין כי בית המשפט מכניס אותנו למלחמת דת כזו שלעולם לא נוותר בה. במשך אלפיים שנה נלחמנו על חופש הדת שלנו. לא נוותר עליה במדינת ישראל".

יום הכיפורים מלחמת יום הכיפורים מפגינים כל נדרי ראש יהודי הפרדה גברים נשים כיכר דיזנגוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}