י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התחממות בדרום

שריפה פרצה בסמוך לגדר הגבול עם עזה; חשד שנגרמה מבלוני תבערה | תיעוד

לראשונה מזה כשנתיים חשד לבלוני תבערה בגבול רצועת עזה: שריפה קטנה התפתחה על גדר הגבול באזור כיסופים. צוות קק"ל וצבא שהיו במקום כיבו אותה במהרה וללא אמצעים | הערכה שמדובר בבלון תבערה שהופרח | "ציבור המטיילים מתבקש לא להתקרב למקום" | תיעוד

שריפה פרצה בסמוך לגדר הגבול עם עזה; חשד שנגרמה מבלוני תבערה | תיעוד
הפרחת בלונים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

שריפה פרצה בשעות הצהריים (שישי) בסמוך לגדר הגבול עם עזה, באזור היישוב כיסופים. צוותים של כיבוי אש מנעו את התפשטוה וכיבו אותה תוך זמן קצר. ההערכה היא שהשריפה פרצה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מכוון עזה. במקביל לכך, ברשתות הפלסטיניות הועברה ההודעה כי בלוני תבערה הופרחו וכן פרסמו תמונות של פעילים המפריחים בלונים מול עשן השריפה.

השריפה ביער כיסופים של קק״ל

בדיווח שנמסר מעובדי ויערני קק"ל נכתב כי "בשעה האחרונה הוצתה שריפה ביער כיסופים של קק"ל בסמוך לגדר הישוב ככל הנראה כתוצאה מבלון תבערה. בשנת 2018, בדיוק באותו המקום התחוללה השריפה הראשונה בתחילתו של טרור הבלונים.

לעת עתה נשרפו כ 5 דונמים של יער. צוותי קק״ל וכב"ה נלחמים במקום בכיבוי האש. ציבור המטיילים מתבקש לא להתקרב למקום".

יצוין כי הפעם האחרונה בה שוגרו בלוני תבערה מהרצועה והבעירו שריפה בעוטף התרחשה ב-6.9.2021 ערב ראש השנה תשפ״ב, לפני יותר משנתיים. ‏היה זה יום בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע. באותו ערב, צה״ל תקף אתר ייצור רקטות ומפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור של חמאס - וזו הייתה הפעם האחרונה, עד היום.

חדשות עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}