י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הכלי שמעורר אותנו לתחקיר פנימי//רב פקע"ר בטור מיוחד

במערכת הצבאית קיים כלי איכותי שעוזר לנו כל העת להיות במגמת שיפור: התחקיר בכל פעם שמתרחש אירוע גדול, תרגיל או סבב לחימה. בפתיחת השנה יש לנו כלי מאוד מיוחד שתפקידו לעורר אותנו לאותו תחקיר פנימי וחשבון הנפש - והוא השופר | טור אישי מאת רב פיקוד העורף, רס"ן הרב יצחק אניג'ר

הכלי שמעורר אותנו לתחקיר פנימי//רב פקע"ר בטור מיוחד
רס"ן הרב יצחק אניג'ר צילום: באדיבות המצלם

במערכת הצבאית שלנו קיים כלי איכותי שעוזר לנו כל העת להיות במגמת שיפור והוא התחקיר בכל פעם שקורה אירוע גדול או תרגיל/סבב לחימה. מיד בסופו אנו יושבים לתחקר אותו. מה שהתנהל כשורה והתנהגנו בו כנדרש אנחנו מקבלים על עצמינו לשמר לפעם הבאה, לעומת זאת מה שלא התנהל כשורה ולא קרה כמו שצריך אנחנו מקבלים על עצמנו לשנות ולשפר.

גם במעגל השנה היהודי יש זמן לתחקיר, אמנם תחקיר קצת שונה יותר, פנימי ביני לבין עצמי בו אני נדרש לעשות חשבון נפש איך התנהגתי בשנה האחרונה עם המעגל שמסביבי, חברים, משפחה, פקודים ומפקדים וכמובן ביני לבין בוראי. וגם כאן מה שפעלנו והתנהגנו כראוי אנחנו נדרשים לשמר ובמקום שלא התנהגנו כשורה אנחנו נדרשים לקבל על עצמנו לשפר בשנה הבאה.

בפתיחת השנה יש לנו כלי מאוד מיוחד שתפקידו לעורר אותנו לאותו תחקיר פנימי וחשבון הנפש - והוא השופר.

השופר - כשמו כן הוא בא לשפר את האדם ואת מעשיו. אם נתבונן נראה שהקול היוצא מהשופר הוא קול של יבבה ובכי. בראש השנה מתאספים כולם לשמוע קול שופר, מצווה ייחודית שמתבטאת רק בשופר היא השמיעה וגם הברכה. על השופר אנו מברכים לשמוע קול שופר ולא "לתקוע בשופר". הרעיון הוא שבראש השנה המצווה בין היתר להיות ערניים וקשובים לאלה שבוכים ונמצאים בצרה ולבוא אליהם ולהושיט יד לעזרה ולסייע.

אם אני מתמצת את משימתו הקדושה של פיקוד העורף, היא לגמרי מה שהשופר מסמל, להגיע בכל אירוע או אסון ולהיות קשוב לסביבה למי שבצרה ולחלץ אותו ולהושיט עזרה, סעד ותמך.

בזכות המצווה החשובה שאליה נערך פיקוד העורף מידי יום ביומו, ובזכות מצוות תקיעת השופר אני מאחל לכולנו שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל.

 

פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}