האזרחים חנוקים והחברות מצמצמות פעילות: "אין מצב רוח"
רשתות אופנה רבות מרגישות את ההצטמצמות של הצרכנים בשל עליית הריבית וחוות ירידה בפדיונות ובתגובה לכך יותר ויותר סניפים נסגרים
- ראובן כספי
- ה' תשרי התשפ"ד
- 6 תגובות
העלאות הריבית של בנק ישראל, שגרמו להכבדה על נוטלי המשכנתאות, הביאה את משקי הבית לצמצם הוצאות. את הנזקים סופגות רשתות האופנה שמדווחות על ירידה של ממש בפדיונות, זאת בשעה ששכר הדירה אותו הם משלמים לבעלי הקניונים - רק עולה.
בתגובה, הרשתות מצמצמות את פעילותן בקניונים. רשת 'קסטרו' סגרה 9 חנויות השנה, רשת 'פוקס' סגרה יותר מ-20 סניפים של 'יאנגה' מאז השנה שעברה ועוד ועוד.
בעלים של אחת מרשתות האופנה אמר בשיחה עם ynet כי "זה חג קשה, יש ירידה במכירות, לאנשים אין מצב רוח. כולם רוצים להתייעל ולכן רוצים לסגור סניפים, לאחד תתי-רשתות. אין טעם לכמה חנויות בקניון, עדיף אחת. זה חוסך שכר דירה, ארנונה, הצמדה למדד של הקניונים. יש היום פחות כניסות לקניונים. בנוסף, אנשים עושים קניות בחו"ל באוגוסט ובכלל: אם זארה ו-H&M יותר זול בחו"ל אז יקנו שם ויחסכו את הקנייה לארץ וזה גם בא על חשבון הקנייה ברשתות ישראליות".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות