ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
פשיטות בעשר מדינות מחוז

ארגון ניאו נאצי הוצא מחוץ לחוק בגרמניה

חיפושים בוצעו הבוקר בגרמניה בעקבות הוצאתו מחוץ לחוק של ארגון ימין קיצוני. החיפושים והמעצרים מתבצעים במספר מדינות. משרד הפנים הודיע ​​כי נערכו חיפושים בבתיהם של 28 חשודים

ארגון ניאו נאצי הוצא מחוץ לחוק בגרמניה
משטרת גרמניה צילום: Pixabay

חיפושים בוצעו הבוקר (שלישי) בגרמניה בעקבות הוצאתו מחוץ לחוק של ארגון הימין הקיצוני "Hammerskins Deutschland". על פי סוכנות העיתונות הגרמנית, החיפושים והמעצרים מתבצעים במדינות המחוז נורדריין-וסטפאליה, בוואריה, באדן-וירטמברג, ברלין, ברנדנבורג, הסה, מקלנבורג-מערב פומרניה, ריינלנד-פאלץ, תורינגיה וסארלנד.

שרת הפנים הפדרלית ננסי פאסר (SPD) אסרה לא רק את ארגון הימין עצמו, אלא גם את הסניפים האזוריים שלו ואת ארגון המשנה "צוות 38". משרד הפנים הודיע ​​כי נערכו חיפושים בבתיהם של 28 חשודים, כך דיווח דב גיל-הר ב'כאן חדשות'.

הסיבה שניתנה היא שהארגון חותר נגד הסדר החוקתי וכי מטרת הארגון ופעילותו עומד בניגוד לדין הפלילי. בהופעות שמאגרן "האמרסקינס דויטשלנד" מגייסים חברים חדשים שאינם בעלי דעות ימניות קיצוניות במקור. לפי משרד הפנים, מדינות המחוז וממשלת גרמניה עבדו יחד במשך יותר משנה כדי להתכונן להוצאת הארגון מחוץ לחוק, תוך שיתוף פעולה עם הרשויות בארה"ב.

הקבוצה הניאו-נאצית היא שלוחה של קבוצה מארה"ב וקיימת בגרמניה מאז תחילת שנות ה-90. 19 ארגוני ימין קיצוני נאסרו בשנים האחרונות בגרמניה ובהם "קרב 18" ו"נורדדלר". ולפי משרד הפנים, זהו הארגון ה-20 שפעילותו נאסרת.

גרמניה אנטישמיות ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד