ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
התעלמו מהתנכלות

חמישה יהודים זכו ב-360,000 דולר בתיק אנטישמיות

בית המשפט באוסטרליה העניק לסטודנטים יהודים 360,000 דולר פיצויים בתיק על אנטישמיות. השופט קבע כי ההנהלה נכשלה "בנקיטת צעדים הולמים והגיוניים כדי להרתיע ולשנות את התנהגות הבריונות וההטרדה של תלמידים אנטישמיות"

חמישה יהודים זכו ב-360,000 דולר בתיק אנטישמיות
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

חמישה סטודנטים יהודים אוסטרלים זכו ביום שני בסכום של 560,000 דולר אוסטרלי (כ-360,000 דולר אמריקאי) לאחר שבית משפט פדרלי פסק לטובתם בתיק אנטישמיות, כך נכתב ב-Lawfare Project.

הסטודנטים למדו במכללה במלבורן, ויקטוריה, והם תבעו את הנהלת המכללה שלא עשתה דבר למנוע את ההתקפות נגדם. הסטודנטים טענו כי המכללה הפרה את זכויותיהם הניתנות בחוק האפליה הגזענית של אוסטרליה, שנחקק בשנת 1975, במספר הזדמנויות.

למעט אחד התלמידים, שעזב את אוסטרליה מסיבות אישיות, כולם אמרו שחששות מתקיפות אילצו אותם לעזוב את המכללה.

ההודעה לתקשורת על זכייתם בתיק מציינת כי הסטודנטים הוכיחו כי למכללה לא הייתה מערכת מספקת לחינוך בנושאים יהודיים ובכך ליישם צעדים משמעתיים כאשר התרחשו התרחשויות אנטישמיות. התוצאה, כך הראו התובעים, הייתה סביבה שבה אנטישמיות הייתה הנורמה וסטודנטים יכלו להתנכל לחבריהם היהודים ללא השלכות.

"פסיקה זו היא ניצחון חד משמעי לזכויות החוקיות של תלמידים יהודים להיות חופשיים מהטרדות אנטישמיות והפחדות בבית הספר", אמרה ברוק גולדשטיין, מייסדת ומנהלת פרויקט Lawfare שמסייע לסטודנטים, "זה מזעזע שהמכללה התעלמה מהתנהגות נוראית זו במשך זמן רב כל כך, וזה מזעזע שממשלת מדינת ויקטוריה ערערה על כל היבט של תביעה זו במקום לנקוט בפעולה חזקה ונחרצת כדי לתקן את המצב ולהגן על התלמידים הללו. הפסיקה מבהירה כי לא ניתן לסבול או להתעלם משנאת יהודים, אלא יש לעקור אותה מהשורש".

שופטת בית המשפט הפדרלי, דברה מורטימר, אמרה כי היו "רמות גבוהות בצורה יוצאת דופן של כתובות גרפיטי של צלב קרס" וכי תלונות תכופות על צלבי קרס כמו גם הטרדות אנטישמיות ובריונות לא טופלו בצורה מספקת. זכויות האזרח של סטודנטים יהודים לא נשמרו.

יתרה מזאת, בית המשפט קבע כי המנהל של המכללה הפר את סעיף 9 לחוק האפליה הגזענית בשל אי נקיטת צעדים הולמים כדי להרתיע ולשנות את התנהגות הבריונות וההטרדה של סטודנטים אנטישמיים, ולמנוע כתובות צלב קרס, לרבות על ידי הטלת עונשים, אך גם על ידי גישות מערכתיות יותר כמו קמפיינים כלל בית ספריים".

בית המשפט קבע גם כי קיימת "סובלנות בלתי מוסברת ויוצאת דופן לגרפיטי אנטישמי ומוכנות להתעלם מכך, להמעיט ולקחת פחות ברצינות את התלונות שהעלו סטודנטים יהודים ובני משפחותיהם".

על פי הפרסום, פרויקט Lawfare מגבה בפומבי את המקרה מאז נובמבר בשנה שעברה. פרויקט Lawfare מתגאה בכך שהוא "הארגון המוביל בעולם המוקדש להגנה על זכויות האזרח והאדם של העם היהודי ברחבי העולם באמצעות פעולות משפטיות".

אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד