כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הדליפו מידע

האנטר ביידן תובע את מס הכנסה בגין הפרת פרטיות

האנטר ביידן בנו של נשיא ארה"ב תובע את מס הכנסה בגין הפרה לכאורה של פרטיותו. בנו של הנשיא אמר שפקידים פרסמו באופן לא חוקי פרטים של חקירת מס לקונגרס ולתקשורת

האנטר ביידן תובע את מס הכנסה בגין הפרת פרטיות
אחסון מסמכים צילום: freepik

בנו של הנשיא ביידן, האנטר ביידן, תבע אתמול את רשות המסים, בטענה שהפרטיות שלו הופרה כאשר פקידים העבירו פרטים לקונגרס ולתקשורת לגבי הטיפול בחקירה על המיסים והעסקאות שלו.

בתביעה בת 27 עמודים, עורכי הדין של האנטר ביידן התרכזו בשני אנשי מס הכנסה, גארי שאפלי וג'וזף זיגלר, שאמרו כי פקידי משרד המשפטים הפריעו לחקירת בנו של הנשיא, וניסו להאט אותה. עורכי הדין של האנטר ביידן טענו כי לגבי הטיפול בחקירה הפלילית, שני הסוכנים חשפו מידע שהחוק הפדרלי סבור שיש לשמור בסוד.

עורכי הדין ציינו כי האנטר ביידן הוא בנו של הנשיא, וכתבו: "לביידן אין פחות זכויות מכל אזרח אמריקאי אחר, ולאף סוכנות ממשלתית או סוכן ממשלתי אין אישור להפר את זכויותיו רק בגלל מי שהוא".

דובר מס הכנסה סירב להגיב. הפקידים אמרו שהם דיווחו על חששותיהם בערוצים פנימיים מתאימים, והחשיפה שלהם לקונגרס נעשתה באופן חוקי.

בהצהרה לתקשורת, הצוות המשפטי של הפקיד שאפלי כינה את התביעה "סתם עוד כתם קליל של עורכי דין של משפחת ביידן שמנסים להסיט את תשומת לבם של אנשים מהבעיות המשפטיות של האנטר ביידן עצמו ולהפחיד כל חושפי שחיתויות נוכחיים ועתידיים".

עורך דינו של זיגלר, דין זרבה, אמר שמרשו "ימשיך לדבר על כך שמשרד המשפטים נותן יחס מיוחד להאנטר ביידן" וכינה את התביעה "מאמץ להסיח את הדעת מהראיות ההולכות וגדלות התומכות בעדותם של חושפי שחיתויות".

התביעה הוגשה פחות משבוע לאחר שהאנטר ביידן הועמד לדין בבית המשפט הפדרלי במדינת דלאוור באשמת רכישת נשק חם ב-2018 ואחזקתו באופן לא חוקי. מספר ימים לפני כתב האישום, הכריז יושב ראש בית הנבחרים קווין מקארתי על חקירה שמטרתה להביא להדחה של הנשיא ביידן, שבמרכזה העסקאות הפיננסיות של משפחתו.

 

בחירות ארצות הברית ג'ו ביידן האנטר ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד