כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024

לאור השינויים בתנאים: הסכם חדש לעובדי בזק

לאור השינוי הצפוי בתנאי השליטה, נחתם התיקון להסכם הקיבוצי בבזק. ההסכם, שבמרכזו מנגנונים לשמירה על איתנותה של בזק ועובדיה במקרה של העברת גרעין השליטה, יהיה בתוקף עד 2025 | עוד הוסכם על מענק כספי מכובד לעובדים ועל שיפור תנאי הפרישה

לאור השינויים בתנאים: הסכם חדש לעובדי בזק
פלאש 90

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בזק חתמו היום (שני) על תיקון להסכם הקיבוצי, לאור השינוי הצפוי בתנאי השליטה כפי שנקבעו בתיקון שהובילה המדינה לצו הבזק. ההסכם יחול על יותר מ-5,000 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד לשנת 2025. הנושאים הקשורים לפרישת עובדים לגמלאות יהיו בתוקף עד 2026. סעיפי ההסכם יוחלו במלואם גם אם שינוי גרעין השליטה יתבצע לאחר מועדים אלו על מנת להבטיח תנאים מיוחדים בהליך העברת הבעלות, אם וכאשר יתרחש.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל בזק רן גוראון, סמנכ"לית משאבי אנוש מורן קיטה ויו"ר ארגון עובדי בזק איציק בסלו. 

ההסכם מבטיח שמירה על האיתנות הפיננסית של בזק לטווח הארוך, זאת על ידי קביעת מנגנונים מיוחדים כמו שמירה על דירוג חוב, היוועצות עם ארגון העובדים, שמירת השליטה בחברת פלאפון והמשך הפעילות כחברה ציבורית. עוד נקבע כי ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, כמו גם הנוהגים המקובלים בחברה כיום ישמרו במלואם, הן ביחס לעובדים והן ביחס לגמלאים הנוכחיים והעתידיים. 

עוד בהסכם:

  • מענק כספי מכובד אשר יחולק על ידי ארגון העובדים.
  • ככל שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה, נציגות העובדים תוכל למנות נציג עובדים נוסף.
  • שיפור תנאי הפרישה של עובדים במעמד "קבוע ותיק" בדמות הגדלת התוספת השקלית ל-2,400 שקל (מכ-800 שקל בממוצע כיום).
  • תשלום דמי הניהול לקרן הפנסיה יבוצע על ידי הנהלת החברה במקום העובדים (המשמעות היא תוספת לפנסיית הגישור בשיעור של 2.45%).

 

הסכם קיבוצי ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד