כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אגרא דתעניתא צדקה

"המהודרת ביותר": כך נהגו גדולי ישראל לקיים כפרות לאורך הדורות

כפי שהורה רשכבה"ג מרן שר התורה זצוק"ל, דמי פדיון הכפרות הבסיסיים מעיקר הדין הינם 26 שקל לנפש • כל הפרטים לקראת עריכת מצוות 'כפרות'

"המהודרת ביותר": כך נהגו גדולי ישראל לקיים כפרות לאורך הדורות
הגר"ח קנייבסקי מקיים כפרות צילום: קופת העיר

כמנהגם בכל חיובי הצדקה, גם את מנהג הכפרות מקיימים גדולי הדור שליט"א בעצמם בצדקה ל"קופת העיר", וכפי שהורו במכתבם כי "הצדקה המהודרת ביותר לקרוע בה את רוע הגזירה – זה הצדקה לקופת העיר".

כידוע, רשכבה"ג מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי זצוק"ל נהג תמיד להעביר את דמי פדיון הכפרות שלו לקופת העיר, ובדרכו נוהגים גם גדולי הדור שליט"א המקיימים את המנהג, כשיש מהם שיחד עם הכפרות על העופות, מעבירים דמי כפרות לצדקה הנקיה ב'קופת העיר'.

להעברת דמי הכפרות הקליקו כאן>>>

כפי שהורה רשכבה"ג מרן שר התורה זצוק"ל, דמי פדיון הכפרות הבסיסיים מעיקר הדין הינם 26 שקל לנפש, ומחמת שהדבר חובה אין ליתן אותם מדמי מעשר כספים.

סכום כופר נפש אותו ייסד רשכבה"ג מרן שר התורה זצוק"ל בשנת תשפ"ב הינו בסך 160 שקל, לכפר על נפשותינו ולמנוע משחית ומגיפה מעלינו. ניתן ליתן את פדיון הנפש מכספי מעשרות.

בנוסף, קבע מרן זצוק"ל במכתבו המפורסם "בודאי יצא זכאי בדין", בסך 383 שקל, עבור כל יום לשמירה בשנה הקרובה. גם שמירה זו ניתנת לתרומה מכספי מעשרות.

כמו כן, היום צום גדליה מעבירים המוני בית ישראל מעות הצדקה אגרא דתעניתא צדקה ל'קופת העיר'.

ב"קופת העיר" מבקשים להשתדל בערב יום הכיפורים, לזכור את סבלם של המשפחות הנזקקות מכל רחבי הארץ, אשר עוגן ההצלה שלהם היא ההשתתפות במגבית הימים הנוראים, ועל ידי כך לזכות לברכתם של כל גדולי הדור שליט"א שכל התורמים לקופת העיר יזכו לגמר חתימה טובה ולשנה טובה ומתוקה בלא שום מרעין בישין.

להעברת דמי הכפרות הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד