ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
קוראת להפעיל לחץ

אחותה של החטופה בעיראק קוראת לארה"ב להביא לשחרורה

אחותה של אליזבט צורקוב שנחטפה בעיראק לפני מספר חודשים, אומרת כי ארה"ב צריכה להשתמש בהשפעתה כדי להביא לשחרור אחותה. "רמת הלחץ הנוכחית אינה משביעת רצון זה פשוט לא מספיק"

אחותה של החטופה בעיראק קוראת לארה"ב להביא לשחרורה
התיעוד מעיראק צילום: מתוך הסרטון

"ארה"ב צריכה להשתמש בהשפעתה כדי לעזור להביא לחופש של אקדמאית רוסית ישראלית מאוניברסיטת פרינסטון שנעלמה בעיראק לפני כמעט שישה חודשים, משפחתה מאמינה כי היא מוחזקת על ידי מיליציה הנתמכת על ידי איראן הנחשבת על ידי ארה"ב כקבוצת טרור, כך אמרה אחותה בראיון לסוכנות הידיעות AP.

"רמת הלחץ הנוכחית אינה משביעת רצון זה פשוט לא מספיק", אמרה אמה צורקוב בראיון, "אחותי נמקה בידי ארגון טרור ועברו כמעט שישה חודשים".

אליזבט צורקוב, דוקטורנטית בת 36, שעבודתה התמקדה במזרח התיכון ובמיוחד בסוריה ובעיראק, נעלמה בבגדד, בירת עיראק, בחודש מרץ בזמן מחקר.

אמה צורקוב פועלת להביא לתשומת לב את גורלה של אחותה, ונפגשה השבוע בוושינגטון עם משרד החוץ האמריקאי ועם גורמי ממשל ישראלים ורוסים. היא קיוותה לקיים פגישה בשגרירות עיראק בארה"ב, אך אמרה כי גורמים רשמיים שם "הוציאו אותי". מהשגרירות לא נמסרה תגובה.

"באמת אף פעם לא רציתי לעשות את זה. אבל הבנתי שכולם מעוניינים אבל אף אחד לא יעשה משהו כדי להביא אותה הביתה", אמרה אמה צורקוב, בת 35, חוקרת מאוניברסיטת סטנפורד. "כולם רק מקווים שמישהו אחר יעשה זאת. אבל בסופו של יום, אני לא רואה שום דבר שנעשה כדי להחזיר את אחותי".

אליזבט צורקוב אינה אזרחית ארה"ב, מה שמגביל את הכלים העומדים לרשות הממשל האמריקאי ואת היכולת הישירה של פקידי וושינגטון להבטיח את שחרורה. אבל אמה צורקוב טוענת שלממשלת ארה"ב עדיין יש השפעה מהותית. היא אמרה שהיא פנתה למשרד החוץ האמריקאי והדגישה כי התמיכה הכספית האדירה של ממשלת ארה"ב לעיראק נותנת לה מינוף שהיא צריכה להשתמש בה להביא לשחרור אחותה.

ארצות הברית חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד