כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
תיעוד ממצלמות האבטחה

ברעידת האדמה במרוקו: האתרוגים המהודרים רעדו וניצלו בנס

ליל שבת דרמטי במרוקו. אתרוגי בענעדיקט המהודרים רעדו, אך בסייעתא דשמיא ניצלו בנס. המשגיח מתאר את הדרמה. צפו בתיעוד הדרמטי ממצלמות האבטחה. "היינו בטוחים שנראה נזקים קשים אחרי הרעידה האדירה אבל לתדהמתנו, אף פיטם לא נשבר"

ברעידת האדמה במרוקו: האתרוגים המהודרים רעדו וניצלו בנס
האתרוגים בזמן רעידת האדמה במרוקו צילום: צילומסך

רעידת האדמה הקשה שפקדה את מרוקו גבתה אלפי הרוגים. לצדם גם רבבות פצועים וחסרי בית. עשרות אנשי הצוות של 'בענעדקיט אתרוגים' ששהו על אדמת מרוקו חוו את הרעידה בצורה קשה, אך יצאו בנס בחסדי שמיים.

האתרוגים במרוקו זזים מרעידת האדמה

אחד מהם מספר: "ישבנו בסעודת ליל שבת, זו תקופה שאנחנו שוהים במרוקו ברציפות לקטיף ואריזה. פתאום הכל רעד. הקירות, הבקבוקים נשפכו ונשברו, היינו בהלם. אחד מאיתנו קלט שזו רעידת אדמה והתחבא מתחת לשולחן, אחרים נמלטו החוצה וראו דברים נופלים. זה היה מפחיד".

"היינו בטוחים שנראה נזקים קשים אחרי הרעידה האדירה אבל לתדהמתנו, אף פיטם לא נשבר"

מכיוון שחג הסוכות מתקרב, ונותרו עוד משלוחים אחרונים, החליטו מנהלי המקום להוציא את המשלוחים האחרונים בכל דרך  ולא להמתין לפינוי של כבישי הדרך הראשיים. בזה אחר זה הועמסו הבוקר ארגזי האתרוגים ונקשרו על גבי ג'יפים שיצאו לדרך ארוכה בת מספר שעות כדי לעקוף את החסימות בצירים שנהרסו.

התקווה היא שמשם דרכי הגישה יאפשרו את המסע הארוך ארצה ולא יתקלו בקשיים נוספים. מדובר באתרוגי היוקרה הנודעים ביותר, שהביקוש אליהם גובר משנה לשנה. כל מחסור קטן עלול לשבש את השוק כולו, ועל כן נעשים מאמצים עליונים למלא את החסר בכל דרך שהיא.

צפו בבית האריזה רועד על אלפי האתרוגים שניצלו בנס. המשגיחים בדקו את האתרוגים ומצאו שהם ללא פגע.

האתרוגים ברעידת האדמה

מרוקו רעידת אדמה במרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}