כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מה היה הסוד שלו?

התאספנו פה היום לזכרך// משה ולדר נפרד מדדי

הסופר והיוצר משה ולדר בטור פרידה מגדול הזמר החסידי דדי גראוכר ז"ל שהלך לעולמו "שמחת החיים שניצחה את כל הקשיים"

התאספנו פה היום לזכרך// משה ולדר נפרד מדדי
ישראל ברדוגו

"טעמו וראו כי טוב ה', אשרי הגבר יחסה בו" שר בטון גבוה הזמר דדי גראוכר ללחנו המופלא והנוגה של יוסי גרין, בתוך האוזניות שלי לפני כחמש עשרה שנה, כשצעדתי בתור בחור ישיבה בהליכת לילה מהורהרת. ואז בפזמון, הגיעה הצעקה האופיינית הזו של דדי, עם הקול הייחודי, הצלול והמעט רוקיסטי, שהפך עם השנים לטביעת האצבע של הזמר המתוק הזה ששר: "זה עני קרא וה' שמע, ומכל צרותיו הושיעו".

כמדומה שעולם המוזיקה כולו אבל את לכתו של אחד מהזמרים והמבצעים הכי אהובים בסצנת המוזיקה החסידית ויש בהחלט על מה להתאבל.

דדי גראוכר ז"ל, היה דמות בולטת למדי לא רק בשל הקול הייחודי והשירים הנפלאים שהוא הביא אל העולם, אלא גם ובעיקר בשל החן הגדול והאנרגיה המטורפת שהביא איתו אל הבמה.

אין מישהו אחר שיכול היה לבצע את השיר "כולנו כאחד" בצורה יותר טובה ומחוייכת מאיך שהוא ביצע אותה במופעים השונים, תוך כדי ריקוד ותנועה שפשוט הרימו את הקהל על הרגליים, עם הפתיח המוכר- " everybody sing together- או או או, כולנו נשיר ביחד- או או או" (שזה במאמר המוסגר דוגמה מקסימה לתקשורת של זמר עם הקהל באופן של שאלה ותשובה).

דדי, שנשא עימו מסכת חיים לא פשוטה, עם התיתמותו מאב ואם מגיל צעיר מאד, עליות ומורדות בעולם העסקים ובשנים המאוחרות לחייו גם עם מצב בריאותי לא פשוט, תיעל את כל הקושי בחייו לצמיחה ולנתינה לאחרים.

כל חייו התגייס למען ארגוני חסד, עם דגש על ילדים חולים ולא היסס לרגע להתגייס ולעזור בגוף ובממון למען מטרה זו.

לא קשה להבחין בכך שמדובר באדם אהוב על הבריות, כאשר מכל קצוות הקשת בארץ ובעולם, אנשים בוכים ויוצאים מגדרם, מספרים על אדם יקר שהלך בטרם עת.

מה היה הסוד שלו? גם מבלי להכיר באופן אישי, אסתכן ואומר שזה קשור לחוש ההומור שלו שבין השאר גם שילב הומור עצמי (ההומור המנצח ביותר בעיני) והרבה מאד שמחת חיים. דדי נהג לספר על עצמו סיפורים משעשעים שכללו את כשלונותיו בדרכו אל הקריירה המוזיקלית, הוא לא היסס לספר על 'פאדיחות' שקרו לו והתייחס גם לא מעט לעובדת היותו אדם שמנמן בהקשרים כאלה ואחרים. הכל במטרה להכניס אנרגיה טובה אל החדר. כאשר מצוותים את חוש ההומור המשובח שלו לאהבת ישראל הגדולה שהיתה בו- התוצאה היא אדם שאהוב מאד על הבריות.

האמירה המוזיקלית המובהקת שלו, הייתה קשורה בעיקר בהגשה שהגיעה מתוך הנשמה. האיש פשוט שר מהלב וזעק את השירים שלו באופן שקשה שלא להתחבר לחיות הנובעת ממנו. אבל זו לא רק הייתה ההגשה. מדובר באישיות של זמר שמבצבצת ומפכה מתוך המוזיקה שלו, דבר שאפשר לשמוע גם בשיר הידוע "מנחם" שכתב והלחין אחר מיטתו של מנחם ארנטל ז"ל, הבחור שעל שמו הוקם ארגון החסד הידוע "זכרון מנחם", שיר מרגש מאד שבמרכזו האמירה "התאספנו פה היום לזכרך" אמירה פשוטה שיש בה געגוע לאדם שהיה בינינו ואיננו עוד כי לקח אותו אלוקים.

אז דדי, התאספנו פה היום לזכרך, תודה על כל מה שנתת, על השלום ועל השמחה שהבאת לכולנו, יהי זכרך ברוך.

דדי גראוכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד