כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בהזמנת הממשלה

שר התיירות חיים כץ נפגש עם ראש הממשלה ונשיאת קוסבו

בהזמנת ממשלת קוסבו שר התיירות חיים כץ ערך ביקור בן יומיים במדינה. השר כץ קיים פגישות עם ראש הממשלה ועם נשיאת המדינה. המנהיגים דנו בדרכים לחיזוק הקשר בין המדינות, בין היתר, על הצורך בקידום טיסות ישירות וביטול הצורך בוויזות

שר התיירות חיים כץ נפגש עם ראש הממשלה ונשיאת קוסבו
השר חיים כץ ורה"מ קוסובו אלבין קורטי צילום: באדיבות המצלם

בהזמנת ממשלת קוסבו שר התיירות חיים כץ ערך ביקור בן יומיים במדינה. היום (שלישי) קיים השר כץ פגישות עם ראש הממשלה, אלבין קורטי ועם נשיאת המדינה, ויוסה עוסמני. המנהיגים דנו בדרכים לחיזוק הקשר בין המדינות, בין היתר, על הצורך בקידום טיסות ישירות וביטול הצורך בוויזות.

השר חיים כץ הציע להנהגה המקומית, סיוע ישראלי לפיתוח הכלכלי והתיירותי שקוסבו מבקשת לקדם. כמו כן, נחתם מזכר הבנות לחיזוק שיתוף הפעולה בתחומי התיירות.

שר התיירות חיים כץ אמר: "נעשה את המירב, לא בדיבורים אלא במעשים, כדי לתמוך בהתפתחות של קוסבו במגוון תחומים. כצעד ראשון, אסייע בנושא ביטול הויזות וקידום טיסות ישירות. אני מקווה שנראה את התוצאות של השותפות שלנו בקרוב".

ראש ממשלת קוסבו, אלבין קורטי, הודה לשר חיים כץ על הביקור ואמר: "אנו חולקים ערכים זהים, נפעל להעמקת השותפות בין המדינות בכל תחומי החיים. אנו מעריכים את ההכרה ההדדית, ומצפים לציין שלוש שנים ליחסינו".

נשיאת קוסובו, ויוסה עוסמני אמרה: "יש לנו קשר עמוק והיסטורי בין העמים. תפקידנו הפוליטיקאים, להפוך את הקשר להמשכי, רשמי ומשמעותי. נציין בפברואר 2024 שלוש שנים ליחסים בין המדינות, ואני מצפה להגעתי לישראל לרגל האירוע. הקשר בין המדינות פורה, אך עדיין יש פוטנציאל לא ממומש ביחסים בינינו, למשל נושא הויזות שיוצר עול על אזרחי קוסבו בהגעה לישראל".

עוד במסגרת הביקור, שר התיירות חיים כץ, קיים פגישות עם שורה של שרים ונציגי פרלמנט. בהם שרת החוץ ושרת הכלכלה, נשיא הפרלמנט, יו"ר וחברי שדולת הידידות של ישראל בפרלמנט וראש עיריית פרישטינה, בירת קוסבו.

יצוין כי שר התיירות חיים כץ הינו השר הבכיר הראשון שמגיע לביקור רשמי בקוסובו, שהינה המדינה האירופית המוסלמית הראשונה שפתחה שגרירות בירושלים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד