כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לאור ריבוי המתפללים

מבצע אומן האמיתי: סרט נע בציון רבי נחמן

איחוד ברסלב בסיוע פעילי ארגון 'להשתטח' מארגנים סרט נע בציון רבי נחמן מברסלב בערב ראש השנה כדי לאפשר כל אחד לגשת לציון הקדוש

מבצע אומן האמיתי: סרט נע בציון רבי נחמן
על הציון של רבי נחמן צילום: איחוד ברסלב באומן

לאור ריבוי ציבור המתפללים בציונו הקדוש, בשנים האחרונות ההשטתחות אינה מתאפשרת עבור כלל הציבור באופן ספונטני. לשם כך הוקמה התארגנות קבוצתית יעודית במטרה לעזור ולאפשר לכל אחד ואחד מהציבור להגיע עד הקבר ממש ללא דחיפות, ללא קשיים. ובמיכתם הנלהבת של ראשי ועסקני איחוד ברסלב באומן האמונים על ניהול ציון רבי נחמן מברסלב.

בכל ערב ראש השנה, מוצבים סמוך למצבת הציון צוות סדרנים יראי שמים שהוכשרו במיוחד עבור מטרה זו, ויוצרים מעבר מרווח, בו כל אחד מגיע מצדו הימני של הציון וחולף על פני הציון לעבר צדו השמאלי, ובכך ניתנת לכל אחד הזדמנות לגשת לפני רבי נחמן כפי שנהגו חסידי ברסלב בחיי חיותו.

בזכות המיזם המיוחד, עברו בעשור האחרון רבים בערב ראש השנה בקברו של הצדיק ובהם אף מאות אנשים עם מגבלת תנועה ונכות, ואף בעלי ספיקת לב נמוכה, ששנים לפני כן לא יכלו אפילו לחשוב ואף לחלום על אפשרות לגשת עד הציון ולהתקרב אל רבי נחמן בתשובה ותפילה.

פעיל וותיק בארגון 'להשתטח' מסר: "בעצם בפעילות זו אנחנו מאפשרים לכל אדם ואדם באשר הוא ואף לאותם אנשים זקנים, תשושים, בעלי קושי בריאותי וכן ילדים קטנים לעבור אחד אחד על יד הציון. הפעיל מוסיף ומגלה כי יש אף כאלה הניגשים מספר פעמים. ובזה אנו זוכים למצוות גמילות חסדים מיוחדת ונדירה בערב ראש השנה".

בחיי רבי נחמן, תלמידיו היו מגיעים לבית מדרשו בליל סליחות האחרון "זכור ברית". ולאחר מכן התפללו שחרית כוותיקין. לאחר התפילה כל אחד היה נכנס בפרטיות לפני רבנו הקדוש, לבקש דרך תשובה.

רבי נחמן אמר לפני פטירתו "אצל הצדיק אין צריכים לחשש על זה שמא אינו שם, כי מיתת הצדיק הוא רק כמו מי שיוצא מחדר לחדר אחר". והמשיל אז לבתו על עצמו: 'כמו שאני עתה בחדר זה ואחר כך אני יוצא מחדר זה ונכנס לחדר השני וסוגר הדלת אחרי. אם אתה תבוא אצל הדלת ותצעק אבי אבי וכו' לא אשמע דבריך?!' כדברים האלה נשמע מפיו הקדוש כמה פעמים שרמז לכל אחד ואחד כמה גדולה המעלה של מי שיזכה לבוא על קברו הקדוש והנורא. כי בודאי ישמע דבריו ויעזר ויושיע לו בכל מה דאפשר" (שיחות הר"ן קנ"ו).

לאחר פטירתו של רבי נחמן המשיכו התלמידים לקיים את צוואתו ולבוא אל קברו באומן כפי שהיו מגיעים אליו בימי חייו. עד היום ממשיכים את הנהגת הקיבוץ באמירת סליחות ליל זכור ברית, תפילת שחרית כוותיקין, ולאחר מכן ניגשים לקיים את העצות הקדושות והתיקונים בציון הקדוש.

הנהגת הציון בערב ראש השנה היא כדלהלן:
1. לטבול במקווה
2. התקשרות לצדיק (הריני מקשר עצמי).
3. נתינת פרוטה לצדקה
4. אמירת התיקון הכללי. נוהגים להוסיף ולומר את התפילה שלאחר התיקון הכללי.
5. תשובה - וידוי דברים (חרטה ותשובה על החטאים, עוונות ופשעים ועל הדברים מהעבר שנעשו שלא כהוגן) ובקשות תפילה על העתיד ושיהא הצדיק מליץ טוב.
6. להשתטח על קברו הקדוש.

מבצע אומן אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד