כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
רק אחד פעיל

בסופ"ש קרס מתקן בנמל אשדוד; הנזק טרם התברר

מתקן פריקת תבואה קרס במהלך סוף השבוע האחרון - ההשלכות של הקריסה מבחינה כלכלית טרם הובררו | נמל אשדוד: "אנו פועלים במסגרת רגולציה קפדנית בתחום הבטיחות. פריקת הגרעינים ממשיכה כסדרה"

בסופ"ש קרס מתקן בנמל אשדוד; הנזק טרם התברר
נמל אשדוד צילום: משה שי, פלאש 90

במהלך סוף השבוע שעבר התרסק בנמל אשדוד מתקן שהוקם לפני חצי שנה ומטרתו הייתה פריקה של תבואות מבטן האוניות שעוגנות בנמל, כך מדווח ב'דה מרקר'. בחסדי שמים המתקן לא נפל על איש מעובדי הנמל ולא נגרמו אבדות. עם זאת אובדן של מתקן כזה משבש את פעילות פריקת התבואות וכרגע קשה להעריך מהם הנזקים הכלכליים שנובעים מהתרסקותו.

המתקן הוקם, כאמור, רק לפני חצי שנה ובפעילותו הוא מפעיל שואב רב עוצמה ששואב את התבואה שמאוחסנת בבטן האונייה. הוא הגיע ארץ כחלק ממערכת של שלוה מתקנים כאלו, המכונים מדלים, כאשר הגדול מבניהם, שיכול לפרוק עד 1,200 טונה תבואה, טרם הושמש. במילים אחרות כל פריקת התבואות מגיע ממתקן אחד בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר ל'דה מרקר' כי "האירוע דווח למנהל הנמל ביום שישי. לפי הדיווח, חצי זרוע של מנוף מדלה קרסה מהמנוף לרציף. פריקת הגרעינים נמשכת כרגיל, ולפיכך אין השלכות על העבודה בנמל. עלות הנזק ותיקונו הם באחריות וסמכות חברת נמל אשדוד".

מנמל אשדוד מסרו לעיתון כי "הנמל פועל במסגרת רגולציה קפדנית בתחום הבטיחות והמדלים. פריקת הגרעינים ממשיכה כסדרה".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד