כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
ברית הרשע

הרכבת המשוריינת של מנהיג צפון קוריאה בדרכה לפוטין

רודן קוריאה הצפונית קים ג'ונג און יצא עם רכבת משוריינת מצפון קוריאה לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נסיעתו האחרונה של קים לחו"ל הייתה גם היא לוולדיווסטוק בשנת 2019 לפסגה הראשונה שלו עם פוטין 

הרכבת המשוריינת של מנהיג צפון קוריאה בדרכה לפוטין
רכבת: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפי דיווחים בקוריאה הדרומית, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און החל אתמול את מסעו לולדיווסטוק לפסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. העיר ולדיווסטוק נמצאת במזרח הרחוק הרוסי על חופו של הים היפני. נמל וולדיווסטוק משמש כנמל הבית של צי האוקיינוס השקט של רוסיה.

הרכבת המשוריינת שבה קים משתמש לנסיעות לביקורים מחוץ למדינה, יצאה אתמול מהבירה פיונגיאנג, כך דיווחו כלי תקשורת בדרום קוריאה. הפגישה בין שני המנהיגים צפויה להתקיים היום.

הקרמלין מסר לפני כמה ימים כי קים יבקר ברוסיה "בימים הקרובים". מהפנטגון נמסר כי הם מאמינים שקים נסע לרוסיה והוא מצפה ל"סוג כלשהו של פגישה".

אם הפסגה עם פוטין תצא לפועל, זה יהיה הביקור הבינלאומי הראשון של מנהיג צפון קוריאה מזה יותר מארבע שנים, והראשון מאז מגיפת הקורונה.

שני המנהיגים ככל הנראה ידונו באפשרות שצפון קוריאה תספק למוסקבה נשק כדי לתמוך במלחמתה באוקראינה, כך אמר פקיד אמריקאי מוקדם יותר לרשת CBS.

נסיעתו האחרונה של קים לחו"ל הייתה גם לוולדיווסטוק בשנת 2019 לפסגה הראשונה שלו עם פוטין לאחר קריסת שיחות פירוק הנשק הגרעיני של צפון קוריאה עם נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ.

לפי דיווחים באירופה הרכבת כוללת לפחות 20 מכוניות חסינות כדורים, מה שהופך את הרכבת לכבדה מהממוצע ולא מסוגלת ליסוע מעבר ל-59 קמ"ש לשעה, מסעו לוולדיווסטוק צפוי לקחת יום שלם.

הפגישה מגיעה לאחר שהבית הלבן מסר שיש לו מידע לפיו המשא ומתן הנשק בין שתי המדינות "מתקדם באופן פעיל".

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר ששר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, ניסה "לשכנע את פיונגיאנג למכור להם תחמושת ארטילרית" במהלך ביקור שערך לאחרונה בצפון קוריאה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין צפון קוריאה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד